اخبار

برترین موضوعات اقتصادی سال 2021 از دیدگاه Financial Symmetry

Financial Symmetry چندین رویداد جاری را در وبلاگ ما در طول سال 2021 پوشش داده است، و در اینجا به نظر ما 10 داستان اقتصادی برتر سال چه بوده است:

1. تامین اجتماعی برای افزایش COLA به بالاترین نرخ از سال 1981

تأمین اجتماعی همچنان یک منبع درآمد مهم برای اکثر سالمندان در دوران بازنشستگی است. برای اطمینان از اینکه قدرت خرید بازنشستگان در سال‌های طلایی‌شان حفظ شود، مزایای تأمین اجتماعی با توجه به تغییرات شاخص قیمت مصرف‌کننده برای کارگران شهری و کارمندان دفتری (CPI-W) هر ساله تنظیم می‌شود. به دلیل افزایش قیمت‌ها و نگرانی‌های مداوم در مورد تورم، تعدیل هزینه زندگی (COLA) برای سال 2022 به 5.9 درصد خواهد رسید که این میزان بالاترین افزایش در سال‌های اخیر است.

اگر 62 سال یا بالاتر دارید و مزایای پرداخت FRA بالاتر یا سن 70 را به تاخیر می اندازید، از این تعدیل نیز بهره مند خواهید شد. COLA تامین اجتماعی برای پرداخت‌های آتی تخمینی برای هر فردی که 62 سال یا بیشتر دارد در سال 2022 اعمال می‌شود، حتی اگر هنوز برای مزایا ثبت نام نکرده باشید.

در حالی که افزایش COLA برای سال 2022 خبر خوبی برای دریافت‌کنندگان کنونی تأمین اجتماعی است، بازنشستگان باید تأثیر تورم بر دیگر منابع درآمد بازنشستگی خود را نیز مدنظر قرار دهند. برای حفظ سطح زندگی، مهم است که یک سبد سرمایه‌گذاری داشته باشید که شامل دارایی‌هایی با توانایی رشد در بلندمدت و پیشی گرفتن از تورم باشد. تنظیم یک برنامه مالی که ترکیبی سالم از سرمایه‌گذاری‌ها را ارائه دهد، می‌تواند به کاهش ریسک و اطمینان از آینده مالی پایدار کمک کند.

2. بازار مسکن

با افزایش سریع قیمت انرژی و مواد غذایی، هزینه‌های مسکن نیز به رشد نرخ تورم کمک کرده است، که اکنون در بالاترین سطح خود طی بیش از ۳۰ سال گذشته قرار دارد. نرخ‌های بهره پایین، موجودی پایین در بازار، و افزایش شدید تقاضا، قیمت مسکن را به سطح‌های بی‌سابقه رسانده است. بازار مسکن رالی یکی از پررونق‌ترین بازارهای کشور است. بنا به گزارش زیلو، قیمت یک خانه در رالی طی دوازده ماه گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است. شرکت‌های بزرگی مانند اپل و گوگل اعلام کرده‌اند که قصد دارند فعالیت‌های خود را در منطقه مثلث گسترش دهند، که باعث ایجاد هزاران شغل پردرآمد می‌شود و این موضوع حتی تقاضا برای مسکن در منطقه را افزایش می‌دهد.

آخرین باری که قیمت مسکن به این میزان افزایش یافت، در سال ۲۰۰۷ بود، پیش از شکل‌گیری حباب مسکن. اما این بار تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد: نرخ بهره پایین‌تر، استانداردهای وام‌دهی سخت‌گیرانه‌تر، و خریداران با ترازنامه‌های قوی‌تر. با این حال، امکان تثبیت قیمت‌های مسکن وجود دارد، به‌ویژه اگر نرخ‌های بهره افزایش یابد. این وضعیت در سال ۲۰۲۲ باید از نزدیک رصد شود.

3. بدهی دولت ایالات متحده

تقریباً هر سال به نظر می رسد نگرانی اساسی در مورد میزان بدهی دولت ایالات متحده وجود دارد و سال 2021 یکی دیگر از این موارد بود. قابل توجه است که نگرانی‌ها زمانی که قانون‌گذاری معلق یا انتخابات آتی وجود دارد بلندتر می‌شود، اما نگرانی‌ها شامل برخی سوءتفاهم‌های اساسی است.

یکی از بحث‌های رایج این است که دولت آمریکا باید مانند یک خانواده عمل کند و از بدهی زیاد اجتناب نماید. این استدلال مشکلاتی دارد، از جمله اینکه:

اولاً، بسیاری از خانوارها وام‌های مسکن بزرگی دارند که اغلب برای آن‌ها مناسب است، زیرا غیرمنطقی است که همه افراد پول نقد کافی برای خرید خانه داشته باشند. بنابراین، خانوارها معمولاً کسری بودجه دارند و آن را با استفاده از بدهی پوشش می‌دهند. این بدهی‌ها اغلب به صورت وام مسکن یا کارت اعتباری هستند.

دوماً، دولت ایالات متحده به جای مقایسه با یک خانوار واحد، باید با همه خانوارها مقایسه شود. همان‌طور که انتظار نداریم تمام خانوارها وام‌های مسکن خود را به طور همزمان بپردازند، منطقی نیست که انتظار داشته باشیم دولت ایالات متحده نیز تمام بدهی‌های خود را یک‌باره پرداخت کند. به هر حال، سرمایه‌گذاران و پس‌اندازکنندگان می‌خواهند بخشی از پس‌انداز خود را در سرمایه‌گذاری‌های بسیار مطمئن قرار دهند، و دولت ایالات متحده تا به حال هیچ‌وقت در پرداخت بدهی خود نکول نکرده است. درست همان‌طور که کل بدهی‌های وام مسکن با رشد اقتصاد افزایش می‌یابد، بدهی دولت نیز باید به موازات رشد اقتصاد رشد کند.

یکی از سوءتفاهم‌های رایج این است که بدهی بالای دولت‌ها می‌تواند به ابرتورم منجر شود. اما این استدلال همیشه درست نیست؛ ژاپن در بیش از 20 سال گذشته بدهی دولتی بسیار بالایی داشته، اما با تورم بسیار پایین مواجه بوده است، حتی پایین‌تر از ایالات متحده.

با این حال، نمونه‌هایی از ابرتورم و بدهی بالای دولتی وجود دارد. بررسی تفاوت‌های بین این موارد و شرایط ژاپن می‌تواند به درک بهتر سوءتفاهم‌ها کمک کند.

در مورد ژاپن، بدهی‌های دولتی به ارز داخلی خودشان، یعنی ین، محاسبه می‌شود. اما در مواردی که ابرتورم رخ داده است، بدهی معمولاً به ارز خارجی دیگر محاسبه می‌شود. هنگامی که یک کشور بدهی خود را به ارز دیگری پرداخت می‌کند، کاهش ارزش ارز داخلی آن کشور می‌تواند بدهی را، پس از تبدیل به ارز داخلی، بزرگتر کند.

این موضوع می‌تواند یک چرخه مخرب ایجاد کند؛ پرداخت بدهی سخت‌تر می‌شود و باعث کاهش بیشتر اعتماد به ارز داخلی می‌شود، که این به نوبه خود منجر به افت بیشتر ارزش ارز و در نهایت بی‌ارزش شدن پول می‌شود.

خوشبختانه، دولت ایالات متحده یکی از مطمئن‌ترین وام‌گیرندگان است، بنابراین تمام بدهی‌های دولت آمریکا به دلار آمریکا است و نیازی به نگرانی از بابت نوسانات ارز خارجی ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا