روانشناسی

چشم انداز غذایی و رفتار های روانشناختی جالب در مورد غذا خوردن

از مغز و بینایی خود برای کمک به جلوگیری از غذا خوردن استفاده کنید. وانسینک چند رفتار روانشناختی جالب در مورد غذا خوردن پیدا کرد:

وقتی همه غذای خود را در یک بشقاب می گذاریم – به عبارت دیگر به جای اینکه به بشقاب های کوچک برگردیم، همه آن را یکباره می بینیم، کمتر می خوریم.

وقتی می بینیم چقدر خورده ایم، از خوردن دست می کشیم. هنگام خوردن آن استخوان‌های دنده را دور نیندازید، در حالی که کیسه را می‌خورید، بسته‌بندی آب نبات‌هایتان را دور نیندازید. در عوض، آنها را در یک توده کوچک بریزید.

ما در دانستن مقداری که خورده‌ایم و چقدر می‌خواهیم خیلی بد هستیم، بنابراین حفظ شواهد بصری و آماده‌سازی خودمان برای دیدن دقیقاً آنچه مصرف کرده‌ایم، ما را برای درپوش‌های طبیعی آماده می‌کند. اطلاعات کامل را در اینجا به طور کامل مشاهده کنید.

کوچکتر = لاغرتر

احتمالاً قبلاً این مورد را شنیده اید، اما ارزش یادآوری را دارد:

اگر مقدار بیشتری به آنها داده شود، همه بیشتر می خورند. وانسینک پاپ کورن رایگان به تماشاگران فیلم در وان متوسط یا بزرگ داد. آنهایی که سطل‌های بزرگ پاپ کورن داشتند 53 درصد بیشتر خوردند – حتی اگر آن‌هایی که می‌خورند می‌گویند اندازه روی میان‌وعده آنها تأثیری ندارد.

واقعیت جالب: افراد با وزن طبیعی معمولاً فکر می‌کنند 20 درصد کمتر از چیزی که خورده‌اند، در حالی که چاق‌ها 30 تا 40 درصد آن‌ها را دست‌کم می‌گیرند.

فنجان ها، بشقاب ها و کاسه های کوچکتر تفاوت زیادی ایجاد می کند. این به شما کمک می کند احساس کنید بیشتر می خورید.

توان 3

این پست و کتاب با تغییرات کوچکی پر شده است. Wansink یک نکته جالب برای تغییر عادت های کوچک یک روز در یک زمان ارائه می دهد. او توصیه می کند سعی کنید هر روز 3 تغییر را اعمال کنید و با یک نمودار ساده پیگیری کنید. یک نمودار با یک ستون برای هر روز از ماه بسازید. سپس 3 تغییر کوچک در سمت راست قرار دهید. همانطور که در ماه می گذرید، یک چک در نزدیکی هر یک قرار دهید. اگر مقداری را نادیده بگیرید اشکالی ندارد، اما هر چک ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری کمتر می‌افزاید که در پایان ماه به پوند قابل توجهی اضافه می‌کند. اینم مال من برای چند روز اول آوریل:

3 تغییر کوچک من این بود:

  • استفاده از خامه نارگیل به جای نصف و نیم (کالری بسیار کمتر) در قهوه روزانه ام.
  • خوردن یک سالاد یا سوپ کوچک قبل از ناهار – این باعث شد که مقدار کمتری از نشاسته/پروتئین موجود در بشقاب اصلی را بخورم.
  • از قبل پوسته نان را با ساندویچ یا نان تست بریده بودم. به هر حال من پوسته را زیاد دوست ندارم و این 100 کالری از مصرف نان من کم می کند.

انجام این نمودار به نوعی سرگرم کننده بود و به من کمک کرد تا ببینم صدها کالری در حال جمع شدن هستند!

چالش: سعی کنید 3 چیز کوچک را از این پست انتخاب کنید که می توانید برای یک ماه آینده امتحان کنید!

داستان غذای شما

یکی از مفاهیمی که وانسینک به من معرفی کرد، ایده روایت غذا یا داستان غذا بود. غذاهای مورد علاقه ما همه از یک مکان احساسی می آیند. او نقشه های ذهنی می سازد که هوس ها از کجا می آیند. تصمیم گرفتم این کار را برای خودم با یکی از غذاهای مورد علاقه ام انجام دهم: دونات. من عاشق دونات و چای (معرفی بهترین فروشگاه های چای) هستم. تصمیم گرفتم عمیقاً به رابطه عاطفی خودم با دونات و چای بپردازم. این چیزی است که من به آن رسیدم:

من دوست داشتم در مورد نیروهای پنهانی که باعث خوردن من می شوند یاد بگیرم. من مطمئناً یک غذاخور آگاه تر هستم و آشپزخانه خود را بهینه کرده ام تا غذای سالم را کمی آسان تر کنم. امیدوارم تغییراتی داشته باشید که بتوانید همین الان اعمال کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا