اخبار

اخبار خوب و امیدوار کننده در سال 2020

1. WHO فاش کرد که مرگ و میر ناشی از مالاریا به کمترین میزان ثبت شده رسیده است، یعنی کاهش تقریبا 60 درصدی در دو دهه گذشته. چند لحظه وقت بگذارید تا این غرق شود: بین سال های 2000 تا 2019، از 1.5 میلیارد مورد مالاریا و 7.6 میلیون مرگ مالاریا در سراسر جهان جلوگیری شد.

2.همچنین WHO ، گزارشات سالانه خود را در مورد بیماری سل منتشر کرده است و بیان میکند که بین سال های 2015 تا 2019 ، مرگ و میرهای جهانی حدود 14 درصد کاهش یافته اند. و پیشرفت در مقابل بیماری سل مالاریا را در سایه قرار داده است ، از سال 2000 که درمان ها شروع شده است توانسته از بیش از حدود 60 میلیون مرگ جلوگیری کند.

3. بزرگترین تهدید برای کودکان در سراسر جهان چیست؟ این ایدز، مالاریا، علت زردی در کودکان یا سل نیست  این ذات الریه است. در سال 2011 این بیماری جان 1.3 میلیون کودک را قبل از تولد پنج سالگی آنها گرفت (18٪ از کل مرگ و میر کودکان در سراسر جهان). سال گذشته، این تعداد به 672000 کاهش یافت که در کمتر از یک دهه تقریباً 50 درصد کاهش یافت. پنومونی را متوقف کنید.

4. در سال 2020 متوجه شدیم که بشریت در مبارزه خود با دومین علت اصلی ناتوانی در جهان  فیل، یک بیماری انگلی وحشتناک که باعث بدشکلی غیرقابل برگشت می شود، پیروز می شود. در 20 سال گذشته، تعداد مبتلایان سالانه سه چهارم کاهش یافته است و از 199 میلیون به 51.4 میلیون نفر رسیده است و سال گذشته سه کشور مالاوی، کریباتی و یمن به طور کلی آن را حذف کردند. لانست

5. نسبت کودکان زیر پنج سال مبتلا به هپاتیت B در جهان از 5 درصد در اوایل دهه 2000 به کمتر از 1 درصد کاهش یافته است. 85 درصد از کودکان در سراسر جهان اکنون هر سه دوز واکسن HBV را دریافت می کنند  و Gavi می گوید این واکسن در مسیر جلوگیری از 1.2 میلیون مرگ ناشی از عفونت بین سال های 2021 تا 2035 است. WHO علت زردی در کودکان  را در لینک داده شده بخوانید.

6. صحبت از Gavi (اتحاد جهانی واکسن)، در ژوئن اعلام کرد که 8.8 میلیارد دلار برای تأمین بودجه برنامه های ایمن سازی خود برای پنج سال آینده جمع آوری کرده است، که بیش از هدف اولیه 7.4 میلیارد دلاری بود. این امر به ایمن سازی 300 میلیون کودک دیگر تا سال 2025 در برابر سرخک، فلج اطفال و دیفتری کمک می کند. رویترز

7. بیش از یک میلیون نفر در بریتانیا در طول همه گیری COVID-19 سیگار را ترک کردند. در سال منتهی به ژوئن 2020، افراد بیشتری نسبت به هر سال از زمان شروع نظرسنجی ها در سال 2007، سیگار را ترک کردند.

8. چهار سال پس از اینکه شیلی از گسترده ترین اقدامات جهان برای مبارزه با چاقی فزاینده استقبال کرد، مصرف نوشیدنی های شیرین تقریباً 25٪ کاهش یافته است. در همین مدت، خرید آب، نوشابه‌های رژیمی و آب میوه‌های بدون قند افزوده 5 درصد افزایش یافته است. NYT

9. چند بار شنیده اید که کسی بگوید چون عمر طولانی تری داریم، احتمال زوال شناختی ما بیشتر است؟ درست نیست. تحقیقات جدید در سال جاری نشان داد که خطر ابتلا به زوال عقل در ایالات متحده و اروپا در حال حاضر 13٪ کمتر از سال 2010 است (آلزایمر نیز کاهش می یابد، 16٪ در هر دهه). محققان بر این باورند که این امر به سیگار کشیدن کمتر، سلامت قلب و عروق بهتر و آموزش بهتر مربوط می شود. NYT

10. همه‌گیری ویروس کرونا سؤالات جدی در مورد اینکه آیا رژیم‌های استبدادی در مدیریت بیماری‌های همه‌گیر بهتر از جوامع دموکراتیک هستند، ایجاد کرد. آنها نبودند. هشت مورد از 10 پاسخ موفق ترین از کشورهای دموکراسی بود. به نظر می‌رسد که موفقیت کمتر بر این است که بتواند مردم را به تسلیم فرمان دهد، و بیشتر به داشتن درجه بالایی از اعتماد و تبعیت اجتماعی متکی است. بلومبرگ. کرونا عوارض زیادی روی بدن دارد و به هر قسمت از بدن تا بتواند آسیب وارد می کند. یکی از عوارض آن تنگی کانال نخاع است. اگر این مشکل را تجربه کردید به فکر درمان طبیعی تنگی کانال نخاع باشید.

12. نرخ زاد و ولد چین به پایین ترین سطح خود از سال 1949 کاهش یافت و اکنون کمتر از انگلیس و ولز است. این نشان دهنده یک روند جهانی بزرگتر است – یک مطالعه جدید بزرگ نشان داد که میانگین تعداد فرزندانی که یک زن به دنیا می آورد از 4.7 در سال 1950 به 2.4 در سال 2017 کاهش یافته است و تا سال 2100 به زیر 1.7 خواهد رسید. در مسیر اوج گرفتن در اواسط قرن بیست و یکم. بی بی سی. یکی از دلایل آن مشکل تنگی نخاع است. درمان طبیعی تنگی کانال نخاع را بدانید.

13. آیا نابرابری جهانی در دو دهه گذشته بدتر شده است یا بهتر؟ تحقیقات جدید امسال نشان داد که در طول دهه‌های 2000 و 2010، ضریب جینی جهانی 15 واحد کاهش یافت و سهم درآمد فقیرترین نیمه جهان دو برابر شد. دلیل تعجب آور بودن این موضوع این است که اکثر ما به سختی روزنامه نگاری نوشته شده توسط افرادی از آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی را مطالعه می کنیم. اوپسالا.

14.شاخص اصلی پیشرفت های اجتماعی امسال، که عملکردهای اجتماعی و اقتصادی در همه کشورهای جهان را در طول زمان اندازه گیری میکند، بیان کرده است که جهان در دهه های اخیر در 8 مورد از 12 معیر کلیدی و مهم ، بهبود یافته است. 95 درصد از کشورها با پیشرفت روبرو شدند و تنها 2 درصد کاهش داشتند.

15. چیزی که زمانی شبیه یک رویای پیپ مترقی به نظر می رسید قانونی کردن آن  در سال 2020 گام بزرگی به سوی واقعیت برداشت. در ایالات متحده، نیوجرسی، آریزونا، مونتانا، می سی سی پی و داکوتای جنوبی همگی ماری جوانای تفریحی یا پزشکی را قانونی کردند، واشنگتن دی سی جرم زدایی شد. سیلوسایبین و اورگان اولین ایالت ایالات متحده بودند که مالکیت شخصی همه مواد مخدر از جمله کوکائین، مت آمفتامین و مواد افیونی را جرم زدایی کرد. سیمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا