سبک زندگی

چالش‌ها و راهکارهای فراتر از Duolingo در یادگیری زبان خارجی

چرا اپلیکیشن‌های زبانی پرطرفدار و تخصصی در آموزش واژگان می ‌توانند برای کسانی که قصد جدی برای یادگیری یک زبان خارجی دارند خطرناک باشند؟

پاسخ این است که شما را بیش از حد آرام می کند و این توهم را ایجاد می کند که می توانید به سادگی با «بازی کردن» با چالش یادگیری زبان خارجی مقابله کنید. به عبارت دیگر، تنها استفاده از رویکرد گیمیفیکیشن می تواند شما را به کودکی تبدیل کند که از فکر کردن اجتناب می کند.

موارد بسیار زیادی مشاهده شد که افراد در طول یک تا دو ماه هر روز یک زبان خارجی را با Duolingo تمرین می کردند و سپس در زندگی واقعی کلمات ساده را به خاطر نمی آوردند. و اینها کلماتی بود که آنها در طول تمرینات خود بارها در برنامه با آنها روبرو شدند! بدیهی است که این فقط یک واژگان بسیار منفعل است که آنها باید در تمرین مکالمه واقعی فعال می کردند.

وقتی با یک برنامه گیمیفی شده برای یادگیری لغات تعامل دارید، بیشتر به صورت بصری یاد می گیرید. علاوه بر این، شما بلافاصله از کلمات در یک مکالمه واقعی استفاده نمی کنید. سپس هر بار که می خواهید صحبت کنید، باید تصور کنید که کلمه چگونه نوشته شده است تا آن را به خاطر بیاورید. این زمان می برد و شما در پاسخ دادن خیلی کند به نظر می رسید. آن وقت چه کسی از صحبت کردن با شما لذت می برد؟

دوولینگو یک برنامه محبوب برای یادگیری زبان روسی است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق درس‌های کوتاه و تعاملی به یادگیری بپردازند. مزایای این برنامه شامل دسترسی آسان، محیط کاربرپسند، و امکان پیگیری پیشرفت است. همچنین، درس‌ها به صورت بازی‌گونه طراحی شده‌اند که به ایجاد انگیزه کمک می‌کند. با این حال، دوولینگو محدودیت‌هایی نیز دارد. ساختارهای گرامری پیچیده ممکن است به اندازه کافی توضیح داده نشوند و عمق یادگیری برای زبان‌آموزان پیشرفته ممکن است ناکافی باشد مثل آموزش زبان روسی که با داشتن لغات و گرامر پیچیده نمیتوان تنها به این اپ اکتفا کرد. همچنین، عدم تعامل زنده با معلمان و گویش‌وران بومی می‌تواند یکی از معایب این برنامه باشد. در کل، دوولینگو برای مبتدیان و کسانی که به دنبال یادگیری تفریحی هستند، انتخاب خوبی است.

در اینجا 3 توصیه ساده برای شما وجود دارد که می توانید یادگیری زبان از طریق برنامه خود را تکمیل کنید، واژگان غیرفعال را به فعال تبدیل کنید و در نهایت شروع به یادگیری آگاهانه کنید:

1) به انجمن زبان آموزی بپیوندید و هر هفته در جلسات شرکت کنید تا بتوانید از تمرین با سایر فراگیران فعال زبان خارجی مورد نظر خود و زبان مادری لذت ببرید. همیشه از شما استقبال می شود تا آنچه را که در طول هفته آموخته اید به رخ بکشید. علاوه بر این، می توانید دوستان جدیدی را در آنجا پیدا کنید یا شرکای زبان معمولی را برای تمرین با هم پیدا کنید. یادگیری زبان جامعه بسیار رایج شده است و تقریباً در هر شهر وجود دارد. حداقل می توانید باشگاه زبان خود را در شهر خود ایجاد کنید و به راحتی اعضای بالقوه را از طریق رسانه های اجتماعی پیدا کنید.

2) تبادل زبان آنلاین را با Bilingua به طور منظم تمرین کنید تا مطمئن شوید که واقعاً کلمات را به خاطر آورده اید و می دانید چگونه آنها را به کار ببرید. فقط اگر نمی دانید – برنامه Bilingua به شما امکان می دهد زبان را به صورت آنلاین از طریق ویدیو یا پیام با افراد بومی از سراسر جهان به صورت رایگان تمرین کنید. تمرین صحبت کردن آنلاین باعث صرفه جویی در زمان می شود و برای یک خانواده خوب است.

3) با دوستان خود که در حال یادگیری آن هستند یا در حال حاضر به خوبی به این زبان صحبت می کنند، به زبان مقصد صحبت کنید. بله، زمان و تلاش بیشتری برای برقراری ارتباط با افکار خود در حین استراحت با دوستان نیاز دارد. بله، ممکن است عجیب به نظر بیایید که سخت ترین راه را انتخاب کنید. و بله، برای شروع با موانع روانی روبرو خواهید شد. اما فقط تصور کنید هنگام پیاده روی با دوستان و تمرین روزانه زبان خود به طور همزمان چقدر در زمان صرفه جویی خواهید کرد! و بزرگترین مزیت: در چند ساعت صحبت، متوجه می شوید که به زبانی که یاد می گیرید شروع به فکر کردن می کنید! مغز شما جادو است.

ایده اصلی این توصیه ها این است که باید سعی کنید از هر امکان موجود برای آموزش شفاهی کلمات جدید استفاده کنید. و اگر تصمیم بگیرید که همه این 3 توصیه را همزمان رعایت کنید، سه برابر موثرتر خواهد بود. نیم سال می گذرد و قطعاً سطح زبان شما ارتقا پیدا می کند.

4) در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید.آموزشگاه آیلتس تهران یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. این آموزشگاه‌ها دوره‌های تخصصی و جامع را برای افرادی که می‌خواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند، ارائه می‌دهند. آموزشگاه‌ها با استفاده از اساتید مجرب و منابع آموزشی متنوع، مهارت‌های چهارگانه زبان، یعنی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن را تقویت می‌کنند. همچنین، با شبیه‌سازی شرایط آزمون و ارائه تمرینات متناسب، به داوطلبان کمک می‌کنند تا با فرمت و ساختار آزمون آیلتس آشنا شوند و بهترین نتیجه را کسب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا