اخبار

نکاتی برای استفاده از لپ تاپ

در روزهای اولیه به وجود آمدن کامپیوتر، در دستگاه‌ های رومیزی صفحه ‌نمایش و کیبورد را در یک واحد ادغام می ‌کردند و این منجر به نارضایتی گسترده ‌ای بخاطر ناراحتی اسکلتی عضلانی کاربران شد. در اواخر دهه 1970 تعدادی دستورالعمل طراحی ارگونومیک نوشته شد و همه خواستار جداسازی صفحه نمایش و صفحه کلید بودند. دلیلش ساده بود: اگر کیبورد در موقعیت بهینه قرار داشت، صفحه نمایش در وضعیت مطلوب نبود و اگر صفحه نمایش در موقعیت بهینه بود، کیبورد نبود. بازیهای موتورسواری برای گوشی را دانلود نمایید.

در نتیجه، لپ‌تاپ‌ها از الزامات طراحی ارگونومیک فعلی مستثنی هستند، زیرا هیچ یک از طرح‌ها این نیاز اساسی را برآورده نمی‌کنند. بنابراین، مهم است که به نحوه استفاده از لپ تاپ خود توجه ویژه ای داشته باشید.

استفاده از لپ‌تاپ تعادلی بین وضعیت بد گردن/سر و وضعیت نامناسب دست/مچ است. کاربران گاه به گاه نسبت به کاربران تمام وقت خطر کمتری برای مشکلات خواهند داشت. از آنجایی که موقعیت گردن/سر توسط عملکرد عضلات بزرگ تعیین می شود، بهتر است به جای وضعیت مچ دست، وضعیت گردن را قربانی کنید. بهترین بازی چندنفره آنلاین که پیشنهاد می کنیم دانلود نمایید.

کاربران گاه به گاه

برای استفاده گاه به گاه:

  • یک صندلی راحت پیدا کنید و بتوانید روی آن بنشینید.
  • لپ تاپ خود را برای خنثی ترین حالت مچ دست که می توانید به دست آورید، در دامان خود قرار دهید.
  • صفحه لپ تاپ را به گونه ای زاویه دهید که بتوانید با کمترین انحراف گردن آن را ببینید.
  • استفاده از یک صفحه کلید خارجی را در نظر بگیرید که امکان جابجایی آسان را فراهم می کند.

کاربران تمام وقت

اگر از لپ تاپ خود در محل کار به عنوان رایانه اصلی خود استفاده می کنید:

  • لپ تاپ را روی میز/سطح کار خود در مقابل خود قرار دهید تا بتوانید صفحه نمایش را بدون خم کردن گردن خود ببینید. این ممکن است مستلزم آن باشد که لپ‌تاپ را با استفاده از یک سطح پشتیبانی پایدار، مانند پایه مانیتور کامپیوتر، از روی میز بلند کنید.
  • از یک صفحه کلید جداگانه و دستگاه ورودی مکان نما، چه به عنوان یک واحد یا به عنوان واحدهای جداگانه استفاده کنید. شما باید بتوانید یک صفحه کلید و ماوس را مستقیماً به پشت لپ تاپ یا یک ایستگاه اتصال متصل کنید.
  • برای اطمینان از وضعیت خنثی مچ دست، از صفحه کلید روی سینی صفحه کلید با شیب منفی استفاده کنید.
  • از یک پد لمسی/عدد/ژست خارجی بزرگتر، یک پد لمسی خارجی یا یک ماوس روی یک پلت فرم موقعیت قابل تنظیم ماوس استفاده کنید.
  • دستورالعمل های وضعیتی را برای کار در ایستگاه کاری کامپیوتر دنبال کنید.

ابعاد لپ تاپ

بسیاری از لپ‌تاپ‌ها صفحه‌نمایش بزرگ (15 اینچ به بالا) ارائه می‌کنند و می‌توانند به عنوان جایگزین دسکتاپ کار کنند. با این حال، برای کمک به شما در انتخاب بهترین اندازه، به این فکر کنید که در کجا بیشتر از لپ تاپ خود استفاده خواهید کرد. هرچه صفحه نمایش بزرگتر باشد، استفاده از آن در مکان های متحرک (مانند هواپیما، ماشین، قطار) دشوارتر خواهد بود. تعدادی نوت بوک کوچکتر و لپ تاپ فوق قابل حمل در بازار وجود دارد. مسائل مربوط به اندازه و وضوح صفحه نمایش را در نظر بگیرید. یک صفحه نمایش کوچک (مثلاً 12.1 اینچ) در تنظیمات تلفن همراه مفید خواهد بود، اما اگر وضوح تصویر بالا است (به عنوان مثال XGA: 1024 x 768)، مطمئن شوید که می توانید کاراکترهای صفحه را بخوانید و به راحتی می توانید از دستگاه ورودی برای اشاره استفاده کنید. به مناطق روی صفحه نمایش هرچه لپ‌تاپ کوچک‌تر باشد، صفحه‌کلید کوچک‌تر است، بنابراین مطمئن شوید که می‌توانید به راحتی روی صفحه‌کلیدی تایپ کنید که ممکن است تنها ۷۵ درصد اندازه یک صفحه‌کلید معمولی باشد.

وزن لپ تاپ

اگر متخصص موبایل هستید که مرتباً لپ تاپ خود را حمل می کنید، به وزن سیستم فکر کنید. کلمه سیستم به معنای وزن لپ تاپ به اضافه لوازم جانبی مورد نیاز است (به عنوان مثال منبع تغذیه، باتری یدکی، درایو دیسک خارجی، درایو فشرده، CD-R، DVD و غیره). بسیاری از لپ‌تاپ ‌های سبک وزن می ‌توانند مانند لپ‌تاپ‌ های معمولی با اضافه کردن وزن همه اجزای آن، سنگین شوند. اگر وزن لپ تاپ و اجزای آن با هم 10 پوند یا بیشتر است، مطمئناً باید از یک کیف دستی استفاده کنید که بتوانید آن را بکشید. اگر کیف کوچک ‌تری می ‌خواهید و می ‌توانید به راحتی لپ‌تاپ را حمل کنید، کوله پشتی خوبی را در نظر بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا