ورزشی

تأثیرات طولانی مدت ضربه‌های ورزشی بر سلامت روان و جسم

هنگامی که بیشتر مردم به یک آسیب ورزشی فکر می کنند، یک پا یا دست شکسته را به تصویر می کشند. با این حال، ضربه مغزی و سایر آسیب های سر نیز شایع است. آسیب های سر می تواند باعث مشکلات فیزیکی مانند کبودی و خونریزی شود و همچنین می تواند باعث مشکلاتی مانند مشکلات حافظه شود.

از آنجایی که هر ورزشکاری به طور متفاوتی بهبود می یابد، بهتر است از دستورالعمل هایی برای بازگشت آنها به بازی استفاده شود. آسیب های سر می تواند اثرات طولانی مدتی بر سلامت روان ورزشکار داشته باشد. در این مقاله تاثیر آسیب‌های سر و بهبود آن و اینکه چگونه ورزشکاران می‌توانند با خیال راحت به ورزش بازگردند، بحث خواهد شد.

مقدمه

تصور کنید که در حال تماشای یک بازیکن فوتبال آمریکایی هستید که وضعیت زیر رخ می دهد: 3 دقیقه به پایان بازی باقی مانده است، و – ضربه بزنید – بازیکن با ضربه سر به زمین سقوط می کند. از حال می رود و سرش کبود شده و خونریزی دارد. پزشکان به سمت بازیکن مصدوم می‌روند. هواداران در اطراف ورزشگاه امیدوارند که این بازیکن مصدومی نداشته باشد که به دوران حرفه ای او پایان دهد. همه فکر می کنند، “آیا او هرگز می تواند دوباره بازی کند؟”

بیشتر مردم با احساس ضربه زدن به سر آشنا هستند. برخی از ورزش ها مانند فوتبال آمریکایی، بوکس و فوتبال نیاز به تماس زیادی دارند. در این ورزش‌ها، ورزشکاران ممکن است دچار ضربه مغزی شوند، نوعی آسیب سر ناشی از ضربه مستقیم یا حرکت ناگهانی به عقب و جلو مغز.

می تواند منجر به از دست دادن موقت عملکرد طبیعی مغز شود. و سایر صدمات شدید سر . در کوتاه مدت، آسیب های سر می تواند منجر به آسیب های فیزیکی شود که شامل خونریزی، سردرد و تورم می شود. ضربه مغزی همچنین بر جنبه های دیگر سلامتی تأثیر می گذارد و باعث علائم کوتاه مدت و بلندمدت می شود . علاوه بر ضربه های مغزی، سایر آسیب های سر شامل شکستگی در استخوان جمجمه و خونریزی زیر جمجمه است.

این آسیب‌های سر معمولاً شدیدتر هستند و برای بهبودی نیاز به بستری در بیمارستان دارند. این مقاله در مورد تاثیر آسیب سر و بهبود آن بحث خواهد کرد. همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه ورزشکاران می توانند با خیال راحت پس از آسیب سر به ورزش بازگردند.

آسیب های سر چگونه بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد؟

آسیب‌های سر می‌توانند بر عملکردهای شناختی مربوط به سیستم عصبی یا مربوط به عملکردهای شناختی در سیستم عصبی تأثیر بگذارند. کارکرد. ابتدا، اجازه دهید کلمه عصبی شناختی را تجزیه کنیم. “نرو-” به اعصاب و سیستم عصبی اشاره دارد که هر کاری را که ما انجام می دهیم کنترل می کند. “شناختی” به فعالیت های فکری، مانند تفکر، استدلال و به خاطر سپردن اشاره دارد.

کنار هم قرار دادن این دو کلمه منجر به “عصب شناختی” می شود، بنابراین عملکردهای عصبی شناختی، عملکردهای شناختی مربوط به سیستم عصبی سیستم بدن است که شامل مغز، نخاع و اعصاب می شود. اعصاب اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند و به مغز می‌فرستند، که پاسخی ایجاد می‌کند و هر کاری را که ما انجام می‌دهیم کنترل می‌کند.

ضربه مغزی معمولاً بر وظایف عصبی شناختی از جمله یادگیری، حافظه و توجه تأثیر می گذارد. ورزشکارانی که آسیب های خفیف، متوسط ​​یا شدید سر را تجربه کرده اند ممکن است در این وظایف بدتر شوند . علائم گوناگون، تشخیص اینکه چه زمانی بازگشت یک ورزشکار به میادین بی خطر است را دشوار می کند.

در نتیجه، محققان شروع به انجام آزمایشاتی برای اندازه گیری توانایی های شناختی پس از ضربه به سر کرده اند. این تست‌ها به محققان اجازه می‌دهد تا اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت ضربه‌های مغزی را بر عملکرد شناختی ورزشکار شناسایی کنند .

برخی از اثرات دراز مدت آسیب سر چیست؟

بیایید به اثرات درازمدت آسیب های سر بر روی ورزشکاران نگاه کنیم. هنگامی که ورزشکاران ضربات مکرر به سر خود را وارد می کنند، ممکن است دچار بیماری شوند. این بیماری ها می توانند آنها و عملکرد ورزشی آنها را تحت تأثیر قرار دهند، به طور بالقوه تا پایان عمر.

جونیور سیو بازیکن فوتبال آمریکایی برای تیم نیوانگلند بود. او متولد 19 ژانویه 1969 بود و در 2 می 2012 چشم از جهان فرو بست و در دوران فوتبالش آسیب های زیادی از ناحیه سر داشت. این آسیب‌ها بر سلامت روانی فرد از نظر فرآیندهای ذهنی و رفاه عاطفی تأثیر می‌گذارد. و در مرگ او نقش داشته است. خانواده او مغز او را به موسسه ملی بهداشت (NIH) اهدا کردند. NIH یک سازمان دولتی است که بر پیشرفت تحقیقات علمی متمرکز است. پس از مطالعه مغز او، دانشمندان تأیید کردند که او مبتلا به بیماری انسفالوپاتی تروماتیک مزمن مغز است، به ویژه بیماری که ساختار یا عملکرد مغز را تغییر می‌دهد که ناشی از صدمات مکرر سر است. (CTE). CTE یک اثر طولانی مدت ضربه های منفرد یا مکرر به سر است.

CTE می تواند ورزشکارانی را که هر نوع ورزش تماسی از جمله فوتبال آمریکایی، فوتبال، بسکتبال و راگبی انجام می دهند، تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، یک بسکتبالیست که سر خود را به زمین می زند، ممکن است دچار ضربه مغزی یا CTE شود. CTE باعث تغییرات فیزیکی در مغز می شود که تنها پس از مرگ قابل تشخیص است. این تغییرات شامل اشکال پروتئین غیر طبیعی، اندازه کوچکتر مغز و حتی آسیب عصبی است. محققان مرکز CTE دانشگاه بوستون در حال حاضر روی استفاده از اسکن PET (که با استفاده از دستگاهی مانند دستگاه اشعه ایکس انجام می شود) برای تشخیص CTE در افراد زنده کار می کنند! برخی از علائم شناخته شده CTE از جمله سردرد و تغییرات رفتاری وجود دارد.

تغییرات رفتاری می تواند پرخاشگری، نوسانات خلقی و خودکشی باشد. همه این علائم ناشی از آسیب مغزی بر نحوه عملکرد ورزشکار در داخل و خارج از زمین تأثیر می گذارد. داستان جونیور سیو به ما یادآوری می‌کند که سلامت روان و آسیب‌های سر چگونه بر آن تأثیر می‌گذارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا