۱۰ مهارت کلیدی برای قرار دادن در یک رزومه موفق
اگر مهارتهای لازم برای کار را نداشته باشید، رزومهتان نمیتواند اثرگذار باشد. دانستن نحوهی لیست کردن مهارتها در رزومه برای ایجاد تصور مطلوب نزد کارفرمایان بسیار مهم است.
از برترین مهارتهای نرم برای تقویت رزومهتان گرفته تا ساخت بخشی که مهارتهای سخت چشمگیر را برجسته میکند و همچنین تهیه فهرستی از مهارتهای فنی قدرتمند، ما لیستی از مهارتهای اصلی مورد نیاز برای مشاغل مختلف تهیه کردهایم. همچنین، نکات مهمی را که برای بهبود مهارتهای رزومهتان نیاز دارید، در اختیار شما قرار میدهیم.
10 مهارت برتر برای قرار دادن رزومه
- مهارت های ارتباطی
- مهارتهای کار گروهی
- مهارت های کامپیوتری
- توجه به جزئیات
- انعطاف پذیری
- مهارت های مدیریت زمان
- اخلاق کاری
- مهارت های خدمات مشتری
- خلاقیت
- مهارت های مدیریت پروژه
با مهارت های سخت و مهارت های نرم شروع کنید
لیست مهارت هایی که باید در رزومه قرار دهید طولانی است و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک را برجسته کنید ممکن است گیج کننده باشد. قانون کلی این است که ترکیبی از مهارت های سخت و نرم را انتخاب کنید. اما چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟
گنجاندن مهارتهای سخت در رزومه بسیار مهم است – هرچه باشد، اگر شغل به دانش یا آموزش خاصی نیاز دارد، باید آن تواناییها را در بخش مهارتهای رزومه خود نشان دهید. اما قدرت گنجاندن تعداد زیادی مهارت نرم را دست کم نگیرید. مطالعات نشان میدهد که 75 درصد از کارفرمایان ایالات متحده بیشتر احتمال دارد که نامزدی را با مهارتهای رزومه نرم مناسب و مهارتهای سخت صفر بپذیرند تا برعکس.
مهارتهای ضروری برای رزومه
طبق تحقیقات ما درباره تقاضاهای مهارت در بازار کار، برخی مهارتها در حال حاضر بسیار مورد توجه کارفرمایان هستند و اضافه کردن آنها به رزومه میتواند به شما در یافتن شغل کمک کند.
باید در نظر داشته باشید که بخش مهارتهای رزومهتان باید با نیازهای شغلی که برای آن درخواست میکنید مطابقت داشته باشد. بنابراین، بررسی شرح وظایف و انتظارات کارفرما برای شناسایی مهارتهای مناسب ضروری است.
در بررسی لیست مهارتهای پیشنهادی ما برای رزومهتان، به سه دسته مهارت توجه کنید: مهارتهای نرم، مهارتهای سخت، و مهارتهای فنی. استفاده از ابزارهای رزومهسازی آنلاین نیز میتواند به شما در ایجاد یک بخش مهارتهای موثر کمک کند.
10 مهارت مهم برای رزومه
مهارتهای ارتباطی
در هر شغلی، چه در ارتباط با مشتری و چه در تعامل با همکاران، مهارتهای ارتباطی از جمله اولویتهای اصلی کارفرمایان است. در رزومه خود، دستاوردهایی را که نشاندهنده تعامل موثر با دیگران است برجسته کنید و روی مهارتهای “ارتباطات شفاهی و نوشتاری” در بخش مهارتهای رزومه خود تاکید کنید.
2. کار تیمی
حتی در شرایط کار از راه دور، مهارتهای همکاری و حمایت از سایر اعضای تیم همچنان از مهارتهای نرم ضروری برای رزومه شما هستند. در رزومه خود، مثالهایی از اینکه چگونه با موفقیت در کنار دیگران کار کردهاید و در موفقیت تیم خود نقش داشتهاید را ارائه دهید.
3.حل مسئله
یکی دیگر از مهارتهای مهم برای رزومه، توانایی حل مسئله است؛ یعنی استفاده از تفکر خلاق، تجربه و ابتکار برای غلبه بر موانع. برای نمایش این مهارت در رزومه، در بخش سابقه کاری، تجربیات و دستاوردهایی را که در آنها با چالشهای مختلف مواجه بودهاید و آنها را حل کردهاید، بیان کنید.
4.سازگاری
آیا به خوبی با تغییرات سازگار میشوید؟ آیا زمانی که برنامهریزی اولیه شکست میخورد، سریعاً برنامه جایگزین را اجرا میکنید؟ برای نشان دادن این مهارت به کارفرمایان، در بخش مهارتهای رزومه خود به این نکات اشاره کنید و مثالهایی از تجربیات کاری را ارائه دهید که نشاندهنده سازگاری شما با شرایط جدید باشد.
5.رهبری
یکی از بهترین راهها برای ارتقاء شغلی، نشان دادن توانایی در رهبری دیگران است؛ چه در مدیریت پروژهها، چه در راهنمایی کارکنان کمتجربهتر، یا ایجاد فضای مثبت در یک تیم. در رزومه خود، به تجربیاتی اشاره کنید که نشاندهنده استعداد رهبری شماست و دستاوردهایی که با هدایت دیگران به دست آوردهاید را برجسته کنید.
6.خودانگیختگی
کارمندی که بدون نیاز به راهنمایی مداوم میتواند کارها را به پیش ببرد، همیشه برای کارفرمایان جذاب است. برای نشان دادن این مهارت، مثالهایی از پروژهها و کارهایی را ارائه دهید که بدون نظارت مداوم انجام دادهاید یا در ایجاد آنها نقش داشتهاید.
7.گوش دادن فعال
توانایی تمرکز و دریافت دقیق دستورالعملها به شما در برقراری ارتباط بهتر با همکاران و مشتریان کمک میکند و درک بهتری از مسائل و راهحلهای آنها به شما میدهد. این مهارت را در بخش مهارتهای رزومهتان بیاورید تا نشان دهید که در تعاملات خود توجه لازم را دارید.
8.تفکر انتقادی
کارفرمایان به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند با تحلیل منطقی و بر اساس موقعیت، تصمیمگیری کنند. برای نمایش این مهارت در رزومه، به مثالهایی از پروژههایی که برای حل آنها نیاز به تفکر انتقادی داشتهاید اشاره کنید و نشان دهید که چگونه این مهارت به نتایج مطلوب منجر شده است.
9.مدیریت تعارض
بعضی مواقع، محیط کار با چالشهای مربوط به تعارض مواجه میشود. مهارتهایی مانند تسهیلگری، میانجیگری، و گوش دادن فعال میتوانند به کاهش تنشها کمک کنند. برای نشان دادن توانایی مدیریت تعارض، در رزومه خود به تجربیاتی اشاره کنید که در آنها بهصورت موفقیتآمیز به حل تعارضها کمک کردهاید.
10.سازماندهی
توانایی سازماندهی و ایجاد نظم در شرایط پیچیده یکی از مهارتهای مهم است، بهویژه در نقشهایی که شامل مدیریت اسناد، دادهها، یا رویدادهای بزرگ است. در رزومه خود به تجربیاتی اشاره کنید که در آنها سازماندهی شما تفاوت ایجاد کرده و به موفقیت منجر شده است.