روانشناسی

مهارت های برتر برای رزومه (+ نحوه نوشتن مهارت ها در رزومه)

اگر مهارت‌های مناسب برای کار را نداشته باشید، نمی‌توانید رزومه خوبی داشته باشید. درک نحوه فهرست کردن مهارت‌ها در رزومه کاری بسیار مهم است تا کارفرمایان شما را چگونه ببینند.

از بهترین مهارت های نرم برای رزومه شما گرفته تا ایجاد یک بخش مهارت های سخت جلب توجه و یک لیست مهارت های فنی چشمگیر، ما مهارت های برتر مورد نیاز برای مشاغل مختلف و همچنین نکاتی را که برای تقویت مهارت های رزومه خود نیاز دارید جمع آوری کرده ایم.

10 مهارت برتر برای قرار دادن رزومه

  • مهارت های ارتباطی
  • مهارتهای کار گروهی
  • مهارت های کامپیوتری
  • توجه به جزئیات
  • انعطاف پذیری
  • مهارت های مدیریت زمان
  • اخلاق کاری
  • مهارت های خدمات مشتری
  • خلاقیت
  • مهارت های مدیریت پروژه

با مهارت های سخت و مهارت های نرم شروع کنید

لیست مهارت هایی که باید در رزومه قرار دهید طولانی است و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک را برجسته کنید ممکن است گیج کننده باشد. قانون کلی این است که ترکیبی از مهارت های سخت و نرم را انتخاب کنید. اما چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟

گنجاندن مهارت‌های سخت در رزومه بسیار مهم است – هرچه باشد، اگر شغل به دانش یا آموزش خاصی نیاز دارد، باید آن توانایی‌ها را در بخش مهارت‌های رزومه خود نشان دهید. اما قدرت گنجاندن تعداد زیادی مهارت نرم را دست کم نگیرید. مطالعات نشان می‌دهد که 75 درصد از کارفرمایان ایالات متحده بیشتر احتمال دارد که نامزدی را با مهارت‌های رزومه نرم مناسب و مهارت‌های سخت صفر بپذیرند تا برعکس.

مهارت های برتر برای رزومه

بر اساس تحقیقات ما در مورد جستجوی مهارت های آنلاین، این مهارت ها بیشترین تقاضا را برای افزودن به رزومه در بازار کار امروزی دارند.

توجه به این نکته مهم است که بخش مهارت‌های رزومه مناسب برای شغلی که درخواست می‌کنید به نیازهای کارفرما بستگی دارد (اما در ادامه بیشتر در مورد شناسایی این مهارت‌ها).

در حین بررسی فهرست مهارت‌های بالقوه ما برای قرار دادن رزومه، به مهارت‌های نرم، مهارت‌های سخت و مهارت‌های فنی که برای شما اعمال می‌شود توجه کنید و از رزومه ساز ما برای ایجاد بهترین بخش مهارت‌های رزومه استفاده کنید.

10 مهارت برتر برای رزومه

1. ارتباطات

خواه کمک به مشتری باشد یا تعامل با اعضای تیم شما، کارفرمایان مهارت های ارتباطی خوب را پیش نیاز اکثر مشاغل می دانند. در رزومه خود، دستاوردهایی را بگنجانید که شامل تعامل خوب با دیگران و تاکید بر “ارتباطات شفاهی و نوشتاری” در بخش مهارت های رزومه شما است.

2. کار تیمی

حتی اگر از راه دور کار می کنید، همکاری و حمایت از سایر اعضای تیم یک مهارت نرم افزاری ضروری برای رزومه شما باقی می ماند. چند نمونه از این که چگونه با موفقیت در کنار دیگران کار کرده اید و در عملیات موفقیت آمیز تیم خود مشارکت داشته اید، ارائه دهید.

3. حل مسئله

یکی دیگر از مهارت های نرم رزومه شما که هرگز از مد نمی افتد، حل مشکلات است: استفاده از تفکر خلاق، تجربه و تدبیر برای غلبه بر موانع. مهارت های حل مسئله را در بخش سابقه کاری رزومه خود با به اشتراک گذاشتن دستاوردهایی که در آنها مجبور به انجام یک چالش هستید، نشان دهید.

4. سازگاری

آیا تغییر را به خوبی مدیریت می کنید؟ آیا زمانی که برنامه A به نتیجه نمی رسد آرام می مانید و به برنامه B منتقل می کنید؟ به کارفرمایان نشان دهید که می‌توانید روی پای خود فکر کنید و با قرار دادن این مورد در بخش مهارت‌های رزومه خود و ارائه نمونه‌هایی از تجربه کاری که زمانی را توصیف می‌کند که با تغییر برنامه‌های پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شده‌اید، با تغییرات ناگهانی سازگار شوید.

5. رهبری

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای ارتقاء شغلی، نشان دادن استعداد برای هدایت دیگران به سوی موفقیت است، چه مسئولیت پروژه، چه راهنمایی کارکنان خردسال، یا ارائه جهت مثبت برای یک تیم یا شرکت. همیشه بر دستاوردهای سابقه کاری تاکید کنید که نشان دهنده مهارت های شغلی شما در این زمینه ها است.

6. خودانگیختگی

کارمندی که می‌تواند بدون راهنمایی و هدایت مداوم موفق باشد، سردرد کمتری برای کارفرما ایجاد می‌کند – از این رو خودانگیختگی مهارت خوبی برای رزومه است. در رزومه خود مثال هایی بزنید که در آن کارها و پروژه هایی را بدون مدیریت دقیق انجام داده اید یا حتی در ایجاد پروژه های خود نقشی داشته اید.

7. گوش دادن فعال

تمرکز هنگام تعامل با دیگران و دریافت دستورالعمل ها از دیگران به شما کمک می کند تا بهتر با همکاران و مشتریان ارتباط برقرار کنید و مشکلات و راه حل های کاری را با سرعت بیشتری مشخص کنید. با گنجاندن این توانایی در بخش مهارت های رزومه، نشان دهید که حضور دارید.

8. تفکر انتقادی

کارفرمایان خودکار نمی خواهند – آنها کارمندانی می خواهند که بسته به موقعیت، انتخاب ها و تنظیمات منطقی داشته باشند، بنابراین این یک مهارت نرم عالی برای رزومه شما است. با ذکر مثال هایی از مواردی که باید از قضاوت خوب برای تکمیل یک پروژه، بهبود فرآیند یا رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنید، نشان دهید که در تفکر انتقادی مهارت دارید.

9. مدیریت تعارض

بیایید با آن روبرو شویم، همه چیز همیشه در محل کار به آرامی پیش نمی رود. هنگامی که با همکاران، رئیس، بین بخش ها یا مشتریان اصطکاک ایجاد می شود، یک رویکرد متعادل، آرام و هدف گرا یک دارایی مفید است. مهارت های مهم برای یک رزومه که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از تسهیل گری، میانجیگری و گوش دادن فعال.

10. سازمان

کنترل محکم بر تمام وظایف خود و تبدیل هرج و مرج به نظم یک مهارت کلیدی شغلی است، به خصوص برای موقعیت هایی که نیاز به هماهنگی مقادیر زیادی از اسناد یا داده ها یا مدیریت رویدادها یا گروه های بزرگ دارند. هر تجربه‌ای را که در آن توانایی سازمان‌دهی شما تفاوت ایجاد کرده است، یاد بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا