روانشناسی

روانشناسی رنگ: چگونه رنگ بر احساسات ما تأثیر می گذارد

گفته می‌شود که بلو‌های دوشنبه در سومین دوشنبه ژانویه هر سال یعنی دوشنبه آبی آکا به بالاترین حد خود می‌رسند. گفته می شود تاریک ترین روز سال است، چه چیزی این دوشنبه خاص را بیش از هر دوشنبه دیگری دلگیر می کند؟ خوب، این طوفان کامل فشار مالی پس از کریسمس، شکست در تصمیمات سال نو و آب و هوای دلگیر ژانویه است. اوه، و این واقعیت وجود دارد که فصل جشن بسیار دوست داشتنی ناگهان پشت سر ماست.

بنابراین، چگونه می‌توانید با انگیزه بمانید و کمی شادی را به “غمگین‌ترین” روز سال تزریق کنید؟ در Lick، ما به قدرتی که رنگ می تواند بر خلق و خوی شما داشته باشد اعتقاد زیادی داریم. برای کشف 5 راه ساده برای اینکه دوشنبه آبی خود را با افزودن نکاتی از رنگ های نشاط آور به فضای خود کمی کمتر و به خوبی آبی کنید، بخوانید. از نظر روانشناسی و علمی تایید می شود که رنگ ها بر احساسات تاثیر دارند، منبع – مقالات علمی در حوزه روانشناسی مدام در حال آپدیت و زیاد شدن هستند.

روانشناسی رنگ: رنگ ها چگونه بر احساسات ما تأثیر می گذارند؟

طبیعتاً برای پاسخ به متخصص رنگ سرب خود تاش مراجعه کردیم.

تاش درباره رابطه بین رنگ‌ها و احساسات توضیح می‌دهد: «از نظر روان‌شناسی ، رنگ دارای احساس است. معرفی تراپیست خوب در تهران– رنگ در همه سطوح تأثیر خاصی بر ما دارد: ذهنی، احساسی و فیزیکی. و روان‌شناسی رنگ‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم رنگ‌ها چگونه بر خلق و خو، رفتار ما، احساس ما نسبت به خود و نحوه تعامل ما با دیگران تأثیر می‌گذارند.»

او در ادامه نحوه عملکرد آن را توضیح داد: «وقتی نور به چشم انسان برخورد می‌کند، طول موج‌ها به پالس‌های الکترونیکی تبدیل می‌شوند. این تکانه ها به هیپوتالاموس (جایی که احساسات از آن سرچشمه می گیرد) عبور می کند و یک واکنش عاطفی ایجاد می کند.

روانشناسی رنگ به ما چه می گوید؟

روانشناسی رنگ می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم رنگ چگونه بر خلق و خو، رفتار ما، احساس ما نسبت به خود و نحوه تعامل ما با دیگران تأثیر می گذارد.

بنابراین، چگونه می توانید کاری کنید که روانشناسی رنگ به نفع شما عمل کند؟ رنگ های پر جنب و جوش و انرژی را به خانه خود بیاورید! احاطه کردن خود با رنگ های نشاط آور می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روان شما داشته باشد. از این ایده های رنگارنگ اتاق خواب و اتاق نشیمن الهام بگیرید و شروع به آوردن انرژی به محیط زندگی خود کنید. کمی استرس کمتر و ذن بیشتر می تواند سلامت جسمی ما را نیز بهبود بخشد، انرژی ما را افزایش داده و پوست سالم تری به ما بدهد. فقط از بنیانگذار DeMamiel، Annee DeMamiel، که راهنمایی های خود را در مورد نحوه مقابله با استرس و اینکه چگونه می تواند بر پوست و بدن ما تأثیر بگذارد، بپرسید. ما را ثبت نام کنید

با چند گل رنگارنگ روحیه خود را تقویت کنید

گل ها راهی فوق العاده سریع، آسان (و ارزان) برای افزودن رنگ فوری به فضای شما هستند. شما به یک گل آرایی فانتزی بزرگ نیاز ندارید، فقط کافی است به سوپرمارکت محلی خود بروید و یک دسته گل کوچک و تازه از هر چیزی که به نظرتان می رسد را بردارید.

برای داشتن حالتی پر جنب و جوش، صورتی، نارنجی و زرد را انتخاب کنید. یا می توانید با رنگ های مبلمان و دیوارهای ملایم خود کار کنید و از گل های خود برای برجسته کردن طرح رنگ اتاق استفاده کنید.

با سرمایه گذاری در برخی از گیاهان داخلی به طبیعت متصل شوید

گیاهان داخلی به دلایلی یک جنون هزار ساله هستند (در اینستاگرام #گیاهان را جستجو کنید و منظور ما را خواهید دید). آنها خلق و خوی شما را بهبود می بخشند، هوایی که تنفس می کنید را تصفیه می کنند و سبکی آسان به آن اضافه می کنند. همانطور که تاش می گوید، “سبز ترمیم کننده، آرامش بخش و آرام است. سبزی‌های روشن‌تر می‌توانند با طراوت باشند و سبز پررنگ به ما کمک می‌کند تا با طبیعت ارتباط برقرار کنیم.»

توصیه می کنیم مقداری سبز به فضای اتاق خواب خود اضافه کنید. یک گیاه را روی میز کنار تخت یا طاقچه خود بچینید، یا روی روند گیاهان آبشاری در قفسه بالای تخت خود بپرید. در هر صورت، گیاهان به اتاق شما رنگ و شادابی می بخشند.

آیا سابقه کشتن گیاهان دارید؟ تمام راه ساکولنت ها را انتخاب کنید. آنها فوق العاده زیبا هستند و کشتن آنها بسیار سخت است. ایده آل برای کسانی از ما بدون شست سبز طبیعی.

دیوارهای خود را با رنگ تزئین کنید

با تزئین دیوارهای خود با آثار هنری مورد علاقه خود یا عکس های مورد علاقه خود، رنگ و مهر شخصی خود را به فضای خود اضافه کنید. این نه تنها به خانه شما یک لمس شخصی فوری اضافه می کند، بلکه می توانید مجموعه ای از رنگ های زنده را بدون تعهد به رنگ آمیزی کل دیوارها به فضای خود وارد کنید. قطعات رنگارنگ را با چاپ ها و عکس های سیاه و سفید ترکیب و تطبیق دهید تا حال و هوای جالب و هنری ایجاد کنید.

در اثاثیه نرم خود، انفجارهای رنگی را اضافه کنید

راه دیگری برای آوردن رنگ هایی که شما را شاد و زیبا می کند؟ از طریق مبلمان نرم شما. با یک مبلمان رنگی پر جنب و جوش، مانند یک مبل زرد، اظهار نظر کنید. می دانیم، جسورانه به نظر می رسد، اما صدای ما را بشنو. همانطور که تاش می گوید، “زرد روشن و شاد است و مثبت را به قلب خانه می آورد. رنگ گرم و صمیمی آن، شادی و خوش بینی را ساطع می کند. زرد 01 عالی است اگر می خواهید یک راه آفتابی و شاد برای شروع روز داشته باشید.

هنوز کاملاً آماده نیستید که به یک مبل زرد متعهد شوید؟ کوسن های روشن یک راه عالی برای افزودن یک رنگ پر رنگ بدون اینکه تمام مسیر را طی کنید. یا می‌توانید پنجره‌های خود را با پرده‌هایی پررنگ‌تر و روشن‌تر بپوشانید تا با رنگ‌های خاموش‌تر تضاد داشته باشد، مانند پرده‌های غلتکی Sun 01 آفتابی ما.

به یاد داشته باشید، نحوه تزئین خانه و رنگ هایی که انتخاب می کنید باید بازتابی از سلیقه و شخصیت شما باشد. با پست های ما در مورد ایده های اتاق خواب کودکان و ایده های دفتر خانه، ایده هایی در مورد نحوه انتخاب رنگ برای اتاق های مختلف بر اساس شخصیت دریافت کنید.

آیا آماده اید تا با استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی داخلی خود، روحیه خود را تقویت کنید؟ طیف رنگ‌های Lick ما را کاوش کنید و چیزی که شما را از طریق رنگ خوشحال می‌کند، اضافه کنید، حتی اگر فقط یک دیوار ساده یا چند کمد آشپزخانه باشد. خداحافظ دوشنبه آبی. https://honarfardi.com/public-skills/painting-tutorial/best-painting-drawing-classes/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا