روانشناسی

11 راه برای تقویت روابط خانوادگی و ایجاد پیوندهای قوی

ایجاد روابط خانوادگی سالم یک سفر است. ما با اعضای خانواده، دوستان و همکارانمان روابط داریم. کیفیت این روابط بر سلامت، شادی و بهره وری ما تأثیر می گذارد. واقعیت این است که روابط خانوادگی پیچیده است. اعضای خانواده می توانند آزاردهنده، آزاردهنده و حتی آزاردهنده باشند.

در یک رابطه خانوادگی سخت است اگر ندانید چگونه با آن به درستی برخورد کنید. در این مقاله به برخی از نکات قوی که به شما در حفظ روابط خوب با عزیزانتان کمک می کند.

11 راه برای ایجاد روابط قوی

مهم نیست چند نفر هستند، باید روابط مثبت برای خانواده ها وجود داشته باشد. افراد یک خانواده به عنوان مراقب به یکدیگر نگاه می کنند و بقیه باید به جای کسی که از آنها سوء استفاده می کند حمایت کنند. وقتی صحبت از ایجاد یک خانواده دوست داشتنی می شود، استراتژی هایی وجود دارد که باید بدانید و دنبال کنید تا بتوانید خانه رویایی خود را بسازید. اجازه دهید نگاهی به این نکات داشته باشیم:

1. زمان با کیفیت را صرف کنید

راه‌های زیادی برای ایجاد روابط وجود دارد، اما مهم‌ترین آنها زمان دادن است. گذراندن وقت باکیفیت با خانواده باعث می‌شود که نسبت به یکدیگر بیشتر آگاه شوید و نه فقط از کلماتی که به یکدیگر می‌گویید. این به خانواده شما کمک می کند تا نزدیک تر شوند و اهمیت روابط خانوادگی را گرامی بدارند.

2. نیازهای خود را در میان بگذارید

در قلب اکثر مشکلات رابطه، عدم برقراری ارتباط است. پایه و اساس روابط خانوادگی سالم بر اساس درک محکمی از آنچه مردم می خواهند ساخته شده است. بنابراین، مطمئن شوید که با اعضای خانواده خود ارتباط برقرار می کنید و می دانید که آنها از شما چه انتظاراتی دارند. رابطه ای که در آن شما آشکارا با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، اولین قدم عالی برای ایجاد پیوندهای قوی است.

3. ابراز محبت

کلمات تنها راه نشان دادن محبت نیستند. مهارت مهمی که برای روابط مثبت خانواده ها به آن نیاز دارید، توانایی ابراز محبت است. ظاهر شما برای اینکه به دیگران مهم خود نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید اهمیت دارد. به حضور خود توجه کنید و کاری کنید که انجام آن برای هر دوی شما با هم سرگرم کننده باشد.

4. وعده های غذایی را به اشتراک بگذارید

غذا مردم را دور هم جمع می کند. به اشتراک گذاشتن وعده های غذایی یک راه عالی برای ایجاد ارتباط و ایجاد روابط است. وعده های غذایی به شما این امکان را می دهد که با گفتگوهای سرگرم کننده و بحث های پر جنب و جوش بر سر غذاهای عالی ارتباط برقرار کنید. فرقی نمی‌کند که برای پنج دقیقه جلسه بگذارید یا ساعت‌ها بیرون غذا بخورید، به یاد داشته باشید که یک وعده غذایی عالی فرصتی ایده‌آل برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و افکار است.

5. دستگاه های خود را دور بگذارید

زمانی را که صرف تلفن‌های همراه و ابزارها می‌کنید به حداقل برسانید و در عوض زمان بیشتری را در تعاملات واقعی با خانواده، دوستان و عزیزان خود صرف کنید. به جای برقراری ارتباط از طریق پیامک یا رسانه های اجتماعی، جلسات حضوری بیشتری را برنامه ریزی کنید.

6. سازماندهی فعالیت های سرگرم کننده

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعداد تعاملات مثبت با اعضای خانواده، برنامه‌ریزی فعالیت‌های سرگرم‌کننده است که همه از آن لذت می‌برند. سازماندهی فعالیت های سرگرم کننده برای اعضای خانواده کوچکتر و مسن تر یک راه عالی برای نزدیک نگه داشتن همه است. با انجام فعالیت های سرگرم کننده در کنار هم، همه آن لحظات خاص را به یاد خواهند آورد و آنها را تا پایان عمر گرامی خواهند داشت.

7. مسئولیت ها را به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاشتن مسئولیت ها با اعضای خانواده یک راه عالی برای کاهش میزان استرس روی شما و ایجاد روابط خانوادگی سالم است. همچنین از ما انتظار می رود که از رفاه دیگران مراقبت کنیم. به اشتراک گذاشتن وظایف برای دادن قدرت به خانواده برای کمک به یکدیگر حیاتی است.

8. گوش دادن فعال را تمرین کنید

کمی مکالمه کمک زیادی به ایجاد روابط قوی با عزیزانتان می کند. هر عضو شخصیت و علایق متفاوتی دارد که می تواند برقراری رابطه را دشوار کند. با این حال، اگر به آنچه خانواده‌تان می‌گویند گوش دهید و سعی کنید بفهمید آنها چه می‌خواهند، به شما کمک می‌کند به آنها نزدیک‌تر شوید.

9. به یکدیگر استراحت بدهید

یکی از مواردی که برای ایجاد روابط مثبت برای خانواده ها ضروری است این است که وقتی به یکدیگر استراحت می دهید، روابط بسیار قوی تر می شود. به یاد داشته باشید، همه چیز انرژی و زمان می خواهد، و همه ما خواسته های رقابتی داریم.

10. نظرات را در نظر بگیرید

بسیار مهم است که به احساسات خانواده خود فکر کنید. شما باید نظرات همه افراد خانواده را در نظر بگیرید زیرا چیزی که برای یک نفر مفید است ممکن است برای دیگری جواب ندهد. آنها تحت تأثیر هر تصمیمی قرار می گیرند به همان اندازه، اگر نه بیشتر از شما.

11. احساسات خود را به اشتراک بگذارید

برای حل اختلافات خانوادگی، باید احساسات خود را با اعضای خانواده در میان بگذارید. ابراز احساسات منفی هرگز آسان نیست. اما به اشتراک گذاشتن احساسات خود به طور آشکار و صادقانه، ارتباط را در آینده بسیار آسان تر می کند. ممکن است در اشتراک گذاری راحت نباشید، اما با گذشت زمان راحت تر می شوید و از اشتراک گذاری احساس خوبی خواهید داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا