سبک زندگی

موثرترین راهبردهای بازاریابی برند سبک زندگی

بازاریابان بزرگ گفته اند که برای زنده ماندن در بازار همیشه در حال تغییر، باید چیزی بیش از یک محصول یا خدمات برای برندهای سبک زندگی بفروشید. کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که فراتر از انتظارات، یک راه احمقانه برای تثبیت جایگاهی در بازار است. در حالی که برخی از این موضوع یادداشت ذهنی دارند، برخی دیگر فراتر از توصیه ها هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، برندهای سبک زندگی ایجاد شدند. یک برند سبک زندگی از نظر آکادمیک به عنوان یک تولید کننده بازاریابی برای خود – و هر آنچه که می فروشد – به عنوان تجسمی از علایق و باورهای یک گروه یا یک خرده فرهنگ تعریف می شود. آنها به جای تکیه بر خود محصولات یا خدمات، ایده بهبود شیوه زندگی مصرف کنندگان را می فروشند. و در سال‌های اخیر، کارشناسان این فرآیند را برندسازی سبک زندگی نامیده‌اند.

به عنوان مثال، مارکس و اسپنسر مصرف کنندگان خود را متقاعد کرده اند که با خرید محصولات خود به کیفیت زندگی بهتری دست یابند زیرا هویت آنها برای سبک زندگی لوکس است. در موردی دیگر، استراتژی های بازاریابی آدیداس در مورد کالاهای ورزشی حول محور ارتباط ورزشکاران و افراد روزمره بود.

همانطور که قبلا ذکر شد، این نسل از مشتریان به دنبال تجربه ای هستند که تولید کنندگان می توانند به آنها بدهند. برندهای موفق سبک زندگی خود را برای به اشتراک گذاشتن هویت و ایدئولوژی مشابه با مصرف کنندگان خود به بازار عرضه می کنند تا ارتباطات عمیق تری با هر فرد ایجاد کنند.

اگرچه ما شاهد افزایش برندهای سبک زندگی موفق بوده‌ایم، اما برندهای برتر به نمونه‌هایی از سبک زندگی برند عالی تبدیل شده‌اند که نشان می‌دهد چگونه یک شرکت می‌تواند یک امپراتوری حول هویت و ایدئولوژی بسازد.

101 در مورد بهترین مارک های سبک زندگی و دلیل تاثیرگذاری آنها

ابتدا اجازه دهید در مورد برندهای سبک زندگی صحبت کنیم. ایجاد یک نام تجاری سبک زندگی به این معنی است که شما در حال ایجاد یک سبک زندگی با نام تجاری فعلی خود هستید.

امروزه، متوسط ​​بازار هدف از تبلیغات سنتی که در کانال های رسانه های اجتماعی می بینند خسته و خسته شده اند. افراد معمولی نمی خواهند توسط برندهای مورد علاقه خود فروخته شوند. فروش سخت اغلب به عنوان چیزی وحشتناک دیده می شود. مردم دوست دارند با برندهای مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند. آنها یک تجربه باورنکردنی می خواهند که آنها را برای خرید محصولات و خدمات ترغیب کند. هیچ سازمانی بهتر از برندهای سبک زندگی وفاداری مشتری را القا نمی کند. این برندهای سبک زندگی مشتریان خود را با ارائه چیزی بیش از یک محصول صرف و سبک زندگی که همه مصرف کنندگان آنها می خواهند، به دست می آورند.

برندسازی سبک زندگی موثر است زیرا درک عمیقی از اهداف بازار هدف خود ایجاد می کند. این برندهای سبک زندگی، تجربیاتی را که مخاطبانشان می خواهند، درک می کنند. برندهای موفق سبک زندگی فقط داده های مصرف کننده خود را به صورت شخصیت خریدار جمع آوری نمی کنند و شروع به تولید محتوا می کنند. آنها همه جنبه های رفتار مصرف کننده خود را تا زمانی که همه چیز را بدانند رمزگشایی می کنند.

شما هرگز نمی توانید یک برچسب را یک برند سبک زندگی بنامید، اگر هرگز سبک زندگی مصرف کنندگان خود را با محصول یا خدمات خود تحت تأثیر قرار ندهد. برندهای سبک زندگی موفق همگی دارای یک استراتژی برند هستند که هویت برند را ارتقا می دهد، جامعه ای را در میان مصرف کنندگان و مشتریان ایجاد می کند و افراد را از طریق

ارزش های شرکتی قوی توانمند می کند. همه اینها به عنوان یک ارتباط عاطفی قدرتمند بین مردم در سراسر صنعت و جهان عمل می کند.

در میان چندین نمونه برند سبک زندگی که جوامع و ایدئولوژی‌ها را پرورش داده‌اند، مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا مانند ردبول، چند نمونه از آنها بیشتر متمایز بودند. نه فقط به این دلیل که می توانند تجربیات عالی را به مخاطبان هدف خود بفروشند، بلکه به این دلیل که خود را به عنوان چیزی کاملاً متفاوت از یک برند سبک زندگی به بازار عرضه کرده اند.

موفق ترین برندهای سبک زندگی برای الهام بخشیدن و تقلید

بازاریابان برندهای سبک زندگی را به دهه 80 بازمی گرداندند، زمانی که سبک های زندگی مانند موج سواری و اسکیت بورد سبک ها و محصولات جدیدی را پیش می برد. آنها جوامع و احساس تعلقی را ایجاد کردند که مردم هوس کردند. و این نمونه‌های برند سبک زندگی به سختی کار می‌کردند تا این افراد احساس کنند شیوه زندگی‌شان معنادار است. اکنون که اینترنت ارتباطات را بسیار آسان‌تر کرده است، فرهنگ می‌تواند به سرعت گسترش یابد و برندهای سبک زندگی می‌توانند تمایل و تقاضا را حتی آسان‌تر ایجاد کنند.

بیایید نمونه های عالی از نمونه های برند سبک زندگی را که بازی را تغییر داده اند بررسی کنیم.

نایک و پایگاه هواداران ورزشی آنها. جزئیات اینجا توضیح داده شده است

بر کسی پوشیده نیست که استراتژی های بازاریابی نایک از فروش کفش یا لباس ورزشی فراتر رفته است. بزرگترین برند، مصرف کنندگان خود را بر روی سبک زندگی سرمایه گذاری می کند که دقیقاً مانند ورزشکاران مورد علاقه آنها است.

نایک که یکی از بزرگترین برندهای سبک زندگی در بازار است، با موفقیت چندین مخاطب هدف – از ورزشکاران حرفه‌ای گرفته تا افرادی را که می‌خواهند سلامت، تندرستی و استایل خود را بهبود بخشند، به هم متصل کرده است. این برند همیشه در لیست برترین برندهای سبک زندگی به دلیل آنچه امروز است قابل توجه خواهد بود.

کمپین های بازاریابی دیجیتال موثر و استراتژی برند آن را به یک برند سبک زندگی واقعاً موفق تبدیل کرده است. و با وجود اینکه نایک یک غول سبک زندگی ورزشی است، این برند همچنان فراتر از بازاریابی برند سبک زندگی سنتی است.

اولاً، به پرورش داستان‌ها و شعارهای معنادار ادامه می‌دهد که احساسات خاصی را برمی‌انگیزد. هر کمپین داستان قهرمانی را روایت می کند که با کمک محصولات خود بر سختی ها غلبه می کند. به همین ترتیب، شعار آنها “فقط انجامش بده” به مصرف کنندگان خود الهام می دهد که دشمنان خود را که به آنها می گویند نمی توانند نادیده بگیرند. برند بیشتر استراتژی برند خود را در ارتباط عاطفی سرمایه گذاری می کند.

علاوه بر این، نایک چندین کانال دیگر را به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی برند سبک زندگی خود به کار گرفته است. به عنوان مثال، کمپین Air Jordan آن را با ربات مسنجر فیس بوک و پلتفرم هوش مصنوعی Snaps پیوست تا به مخاطبان هدف خود اجازه دسترسی به یک ارتباط منحصر به فرد با محصول را بدهد. اینجا را بخوانید

اگرچه نایک خود را به عنوان برند شماره یک سبک زندگی تثبیت کرده است، اما همچنان در کمپین‌های عالی خود را شکست می‌دهد. به عنوان نمونه ای از یک برند عالی، نایک با پوشاک ورزشکاران و برندسازی سطح احساسی که شیوه زندگی مصرف کننده را هدف قرار می دهد، به مردم انگیزه می دهد. نایک به مردم و حتی افراد معمولی کمک می کند تا نوع خاصی از انگیزه و انگیزه را احساس کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا