اخبار

اخبار خوب در سال 2020

1) تلاش ها برای بهبود تنوع باعث افزایش سرعت شد

تلاش‌ها برای بهبود تنوع در سال 2020، از اسکار تا جایزه بوکر، یک درجه افزایش یافت، هرچند هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود. در ماه سپتامبر، اسکار دستورالعمل های جدیدی را معرفی کرد که برای بهبود تنوع و گنجاندن معتبرترین جایزه آن طراحی شده است: بهترین فیلم. کمپین‌های تبلیغاتی بر عدم حضور آشکار در جوایز تاکید کرده‌اند و در سال‌های اخیر آکادمی عضویت خود را در یک پیشنهاد آزمایشی برای رفع مشکل گسترش داده است. بر اساس مقررات جدید، که قرار است برای اسکار 2024 اجرایی شود، آثار برای بهترین فیلم باید دو معیار از چهار معیار را داشته باشند تا واجد شرایط باشند. آن‌ها شامل داشتن داستان‌هایی است که بر یکی از گروه‌های کمتر بازنمایی شده تمرکز دارد، و حضور بازیگرانی از گروه‌های کم‌بازنمایی، از جمله زنان، افرادی از گروه‌های اقلیت نژادی یا قومی یا افراد معلول.

در ماه سپتامبر، فهرست نهایی تشکیل شده از شش نفر، برای دریافت جایزه بوکر در سال 2020 که یکی از معتبرترین و مهم ترین جوایز ادبی در دنیای انگلیسی زبان ها بود، شامل چهار زن و چهار رنگین‌پوست بود. و همچنین در ماه دسامبر ، نتفلیکس که بزرگترین سرویس استریم در جهان بود، تعهد داد که برنامه های خود را برای ازتاب بهتر مخاطبان در بریتانیا متنوع تر کند. این برنامه میزبانی از نمایش های جدید با استعدادهای مختلف را اعلام کرد.

2) باغبانی حیات وحش با اشتیاق تازه پذیرفته شد

با توجه به اینکه بسیاری از مردم در سال 2020 در مناطق محلی خود محصور شده‌اند، اهمیت و نقش ذاتی طبیعت در افزایش رفاه ما مانند قبل مورد توجه قرار گرفت. پوشش نقره ای زندگی در قرنطینه شور و شوق برای باغبانی را در میان بسیاری از افراد حداقل در بریتانیا تجدید کرد. و به نظر می رسد باغبانی که نیازهای حیات وحش را در نظر می گیرد به طور خاص در سال 2020 محبوب بوده است. با الهام از افرادی مانند کیت بردبری و آخرین کتاب او، باغبانی حیات وحش، چمنزارها و حاشیه های کوچک در سراسر بریتانیا خشک نشده اند، حوضچه ها ایجاد شده اند، انبوه درختان درختان. تنها گذاشتن برای تامین محل اقامت حشرات، و گیاهان در جعبه های پنجره، حاشیه ها و باغ های اجتماعی از نظر ارزش آنها برای حشرات انتخاب شده است.

این جنبش «بی‌باغ‌سازی» نامیده می‌شود و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد: به هر حال، زمین‌های اشغال شده توسط باغ‌ها در بریتانیا بیشتر از مساحت تمام ذخایر طبیعی ملی ما است. مقامات محلی نیز به طور آزمایشی درگیر شده اند، که توسط سازمان خیریه گیاهی PlantLife تشویق شده اند. آیا این حرکت تا سال 2021 حفظ خواهد شد؟

قرنطینه همچنین جنبش “گیاه شناسان شورشی” را تحریک کرد. کمپین بیشتر از علف‌های هرز به رهبری گیاه‌شناس فرانسوی، سوفی لگویل، مردم را تشویق کرد تا با نام‌گذاری و آشنایی با گیاهانی که از شکاف‌های پیاده‌روها و حاشیه‌های چمن شهرها و شهرها بیرون می‌آیند، طبیعت شهری را در آغوش بگیرند.

3) اسکاتلند محصولات دوره را برای همه رایگان ساخت

اسکاتلند در ماه نوامبر با تبدیل شدن به اولین کشور در جهان که دسترسی رایگان و جهانی به محصولات دوره را تضمین می کند، تاریخ ساز شد. مبارزان از این اقدام استقبال کردند و مدعی شدند که اسکاتلند “نمونه بزرگ خونین” را برای سایر کشورها ایجاد می کند. موسسه خیریه Bloody Good Period گفت: “تصمیم اسکاتلند یک پیروزی بزرگ برای برابری قاعدگی است، با توجه به اینکه نیازهای زنان و افرادی که عادت ماهانه دارند مهم است و بر این اساس محصولاتی را برای همه کسانی که به آنها نیاز دارند ارائه می دهد.” ما اکنون به همان نوع رهبری و اقدام قاطع نیاز داریم که به تازگی در اسکاتلند و در سراسر بریتانیا دیده‌ایم.»

4) رهبران اقلیم در انتخابات آمریکا پیروز شدند

دوستداران زمین بیان کرده بودند که با پیروزی جو بایدن در انتخابات مربوط به ریاست جمهوری کشور آمریکا، ” نور امیدی” را در ماه نوامبر برای رسیدگی به بحران های آب و هوا، ارائه میدهد.اریش پیکا عضو یک موسسه خیریه گفته بود که : بایدن، رئیس جمهور منتخب، با مبارزات انتخاباتی خود بر روی قوی ترین پلتفرم تغییرات آب و هوایی در تاریخ ریاست جمهوری، این مأموریت را دارد که اقدامات جسورانه ای در مورد تغییرات آب و هوایی انجام دهد. پیروزی بایدن به این معنی است که ایالات متحده  دومین تولیدکننده گاز CO2 در جهان  اکنون قرار است دوباره به توافق پاریس بپیوندد.

رهبران آب و هوای ایالات متحده که مجدداً انتخاب شدند عبارتند از الکساندریا اوکاسیو-کورتز جوانترین زنی که تا کنون به کنگره ایالات متحده انتخاب شده است  و سناتور اد مارکی. آنها با هم قطعنامه 2019 را در مورد یک قرارداد جدید سبز معرفی کردند. با توجه به نیاز به اقداماتی که قبلاً هرگز انجام نشده است، بسیاری از چشمان آنچه را که در سال 2021 در ایالات متحده اتفاق می افتد تماشا خواهند کرد. منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا