ورزشی

4 نمونه از ورزش های محبوب مردم جهان

1.بدمینتون

بدمینتون یک ورزش راکتی است که با استفاده از راکت برای ضربه زدن به یک شاتل روی تور انجام می شود. اگرچه ممکن است با تیم‌های بزرگ‌تر بازی شود، اما رایج‌ترین شکل‌های بازی «تک‌نفره» (با یک بازیکن در هر طرف) و «دبل» (با دو بازیکن در هر طرف) است. بدمینتون اغلب به عنوان یک فعالیت معمولی در فضای باز در حیاط یا ساحل انجام می شود. بازی های رسمی در زمین سرپوشیده مستطیلی شکل انجام می شود. امتیازها با ضربه زدن با راکت به شوتلکاک و فرود آن در نیمه زمین طرف مقابل به دست می‌آید. شلوار به انگلیسی

هر یک از طرفین ممکن است فقط یک بار به شوتلک قبل از عبور از روی تور ضربه بزند. بازی زمانی به پایان می رسد که خروس شاتل به زمین برخورد کند یا اگر خطا توسط داور، قاضی سرویس، یا (در غیاب آنها) طرف مقابل خطاب شود. توپ های مورد استفاده در بسیاری از ورزش های دیگر. به طور خاص، پرها کشش بسیار بیشتری ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند که شاتل خروس با سرعت بیشتری کند شود. شاتل‌کاک‌ها در مقایسه با توپ‌های سایر ورزش‌های راکت سرعت بالایی دارند. پرواز شاتل کاک به این ورزش ماهیت متمایز آن می بخشد.خوشبختم به انگلیسی

این بازی در هند بریتانیایی از بازی قبلی Battledore و Shuttlecock توسعه یافت. بازی اروپایی تحت سلطه دانمارک قرار گرفت، اما این بازی در آسیا بسیار محبوب شده است، زیرا مسابقات اخیر تحت سلطه چین است. از سال 1992، بدمینتون یک ورزش المپیک تابستانی با چهار رویداد است: انفرادی مردان، انفرادی زنان، دونفره مردان و دونفره زنان، که چهار سال بعد دوبل مخلوط اضافه شد. در سطوح بالای بازی، این ورزش به آمادگی عالی نیاز دارد: بازیکنان به استقامت هوازی، چابکی، قدرت، سرعت و دقت نیاز دارند. همچنین یک ورزش تکنیکی است که به هماهنگی حرکتی خوب و توسعه حرکات پیچیده راکت نیاز دارد.

2.فوتبال آمریکایی

فوتبال آمریکایی که در ایالات متحده و کانادا به عنوان فوتبال شناخته می شود و همچنین به عنوان gridiron شناخته می شود، یک ورزش تیمی است که توسط دو تیم یازده بازیکن در یک زمین مستطیلی با تیرک های دروازه در هر انتها انجام می شود. حمله، تیمی که توپ بیضی شکل را در اختیار دارد، سعی می کند با دویدن با توپ یا پاس دادن آن، در زمین پیشروی کند، در حالی که دفاع، تیم بدون مالکیت توپ، قصد دارد جلوی حمله را بگیرد و جلوی حمله را بگیرد. کنترل توپ برای خود حمله باید حداقل ده یارد در چهار نزول یا بازی پیش برود. اگر شکست بخورند، فوتبال را به دفاع می‌سپارند، اما اگر موفق شوند، یک ست جدید از چهار داون برای ادامه درایو به آنها داده می‌شود. امتیازها عمدتاً با پیش بردن توپ به منطقه انتهایی تیم مقابل برای تاچ داون یا ضربه زدن به توپ از تیرک دروازه حریف برای یک گل میدانی به دست می‌آیند. تیمی که در پایان یک بازی بیشترین امتیاز را کسب کند برنده است.

فوتبال آمریکایی در ایالات متحده تکامل یافت و از ورزش های فوتبال و راگبی سرچشمه گرفت. اولین مسابقه فوتبال آمریکایی در 6 نوامبر 1869 بین دو تیم کالج راتگرز و پرینستون با استفاده از قوانین مبتنی بر قوانین فوتبال در آن زمان برگزار شد. مجموعه ای از تغییرات قوانین که از سال 1880 به بعد توسط والتر کمپ، “پدر فوتبال آمریکا” ایجاد شد، اسنپ، خط کشمکش، تیم های یازده نفره و مفهوم افت را ایجاد کرد. تغییرات بعدی قوانین، پاس رو به جلو را قانونی کرد، منطقه بی طرف را ایجاد کرد و اندازه و شکل فوتبال را مشخص کرد. این ورزش ارتباط نزدیکی با فوتبال کانادایی دارد که به موازات و همزمان با بازی آمریکایی تکامل یافت (اگرچه قوانین آنها به طور مستقل از کمپ ایجاد شد). بیشتر ویژگی هایی که فوتبال آمریکایی را از راگبی و فوتبال متمایز می کند در فوتبال کانادا نیز وجود دارد. این دو ورزش انواع اولیه فوتبال گریدرون در نظر گرفته می شوند.

فوتبال آمریکایی محبوب ترین ورزش در ایالات متحده است. محبوب‌ترین شکل‌های بازی فوتبال حرفه‌ای و دانشگاهی است و سایر سطوح اصلی فوتبال دبیرستانی و جوانان است. از سال 2012، سالانه نزدیک به 1.1 میلیون ورزشکار دبیرستانی و 70000 ورزشکار کالج در ایالات متحده این ورزش را انجام می دهند. لیگ ملی فوتبال، محبوب‌ترین لیگ فوتبال آمریکا، بالاترین میانگین تماشاگر را در بین لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای در جهان دارد. بازی قهرمانی آن، Super Bowl، در میان پربیننده ترین رویدادهای ورزشی باشگاهی در جهان قرار دارد. این لیگ سالانه حدود 13 میلیارد دلار درآمد دارد. لیگ های حرفه ای دیگر در سرتاسر جهان وجود دارند، اما این ورزش محبوبیت بین المللی دیگر ورزش های آمریکایی مانند بیس بال یا بسکتبال را ندارد.

3.دوچرخه سواري

ورزش دوچرخه سواری یک فعالیت بدنی رقابتی با استفاده از دوچرخه است. چندین دسته از مسابقات دوچرخه سواری وجود دارد که از جمله آنها می توان به مسابقات دوچرخه سواری جاده ای، تایم تریل، دوچرخه سواری، دوچرخه سواری کوهستان، دوچرخه سواری پیست، BMX و سرعت دوچرخه سواری اشاره کرد. ورزش‌های دوچرخه‌سواری غیرمسابقه‌ای شامل دوچرخه‌سواری هنری، چوگان دوچرخه‌سواری، BMX آزاد و دوچرخه‌سواری کوهستانی است. اتحادیه بین‌المللی دوچرخه سواری (UCI) سازمان جهانی دوچرخه‌سواری و مسابقات دوچرخه‌سواری رقابتی بین‌المللی است. انجمن بین‌المللی وسایل نقلیه با نیروی انسانی، نهاد حاکم برای وسایل نقلیه با نیروی انسانی است که نسبت به UCI محدودیت‌های کمتری را در طراحی آنها اعمال می‌کند. انجمن دوچرخه سواری اولتراماراتون، نهاد حاکم برای بسیاری از مسابقات دوچرخه سواری فوق مسافت است.

دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش المپیک شناخته شده است. مسابقات دوچرخه سواری در سرتاسر جهان به خصوص در اروپا محبوبیت دارند. کشورهایی که بیشتر به مسابقات دوچرخه سواری اختصاص داده شده اند عبارتند از بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و سوئیس. سایر کشورهای دارای جایگاه بین المللی عبارتند از استرالیا، لوکزامبورگ، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کلمبیا.

4.شنا کردن

شنا یک ورزش مسابقه ای فردی یا تیمی است که برای حرکت در آب نیاز به استفاده از تمام بدن دارد. این ورزش در استخرها یا آب های آزاد (مثلاً در دریا یا دریاچه) انجام می شود. شنای رقابتی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های المپیک است که مسابقات مسافتی متنوعی در پروانه، کرال پشت، کرال سینه، آزاد و مختلط انفرادی دارد. علاوه بر این مسابقات انفرادی، چهار شناگر می‌توانند در یک رله آزاد یا مختلط شرکت کنند. یک رله مختلط متشکل از چهار شناگر است که هر کدام ضربات متفاوتی را شنا می کنند که به صورت کرال پشت، کرال سینه، پروانه و آزاد انجام می شود. شنا کردن هر شنا مستلزم مجموعه ای از تکنیک های خاص است. در رقابت، مقررات متمایز در مورد فرم قابل قبول برای هر سکته مغزی وجود دارد. همچنین مقرراتی در مورد انواع لباس شنا، کلاه، جواهرات و نوار زخمی که در مسابقات مجاز هستند وجود دارد. اگرچه ممکن است شناگران رقابتی چندین صدمات ناشی از این ورزش را متحمل شوند، مانند تاندونیت در شانه یا زانو، اما مزایای سلامتی متعددی نیز با این ورزش همراه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا