سبک زندگی

نکات مهم برای سالم ماندن در دوران پیری

همه ما می دانیم که یک سبک زندگی سالم می تواند از بیماری های مزمن و بیماری های طولانی مدت جلوگیری کند و سلامت روان را تقویت کند. اما با وجود اطلاعات بسیار در دسترس، و بسیاری از مدهای گذرا برای سلامتی (مثل آب کرفس!)، گاهی اوقات تشخیص اینکه اگر می‌ خواهیم زندگی طولانی‌ تر و سالم ‌تری داشته باشیم، بر روی کدام عادت‌ های سالم سرمایه‌گذاری کنیم سخت است. خواص دمنوش بلوبری

1. آب بیشتری بنوشید

وقتی به دنیا می آییم، تقریباً 97 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است. در بزرگسالی، این رقم اندکی کاهش می‌یابد اما همچنان حدود ۷۵ درصد است. اکثریت قریب به اتفاق سلول های مغز ما به سادگی آب هستند و حتی دندان های ما 10 درصد محتوای آب دارند. تک تک عملکردهای سلولی در بدن ما به نوعی با سطح مایعات ما مرتبط است: سیستم ایمنی خون و مبارزه با سرطان به آب نیاز دارد تا مواد زائد را از سلول ها خارج کند و مواد مغذی و اسیدهای آمینه حیاتی را به آنها منتقل کند. سلول‌های سالم با جذب مواد مغذی از آبی که آنها را حمام می‌کند کار می‌کنند و گفته می‌شود که کم آبی بدن حتی 2 درصد باعث کاهش سطح انرژی تا یک پنجم می‌شود! بهترین متخصص رژیم غذایی تهران

2. خواب را در اولویت قرار دهید

اگرچه هیچ پاسخ ساده ای در مورد میزان “طبیعی” خواب وجود ندارد، اما بیشتر بزرگسالان باید بین هفت تا نه ساعت در شب را هدف قرار دهند. در طول خواب است که بدن شما هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی خود را بازیابی، التیام و تقویت می کند و یک روال خواب خوب برای سلامتی مهم است.

در طول خواب است که بدن شما از نظر جسمی و ذهنی خود را ترمیم، بهبود و تقویت می کند.

3. رژیم غذایی متعادل

یک رژیم غذایی متعادل نیازی به سخت یا پیچیده نیست – کلید کلی این است که با توجه به میزان فعالی که دارید، کالری مناسب مصرف کنید. اگر بیش از حد بخورید یا بنوشید، اضافه وزن خواهید داشت. اگر کم بخورید و بیاشامید وزن کم خواهید کرد. یک مرد به طور متوسط ​​روزانه به حدود 2500 کالری و یک زن به طور متوسط ​​به 2000 کالری نیاز دارد. طیف وسیعی از غذاها را بخورید تا مطمئن شوید که تغذیه متعادلی دارید.

4. وزن سالم را حفظ کنید

اگر نیاز به کاهش وزن دارید، این کار را انجام دهید. بریتانیا به دلیل رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن به سرعت در حال تبدیل شدن به چاق ترین کشور اروپا است. خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل نقش حیاتی در حفظ وزن سالم دارد که بخش مهمی از سلامت کلی است. اضافه وزن یا چاقی می تواند منجر به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، برخی سرطان ها، بیماری قلبی و سکته شود.

5. ورزش بیشتر (و هوشمندانه تر)

فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند وزن خود را کاهش دهید یا وزن سالمی داشته باشید، اما فعال بودن به معنای گذراندن ساعت ها در باشگاه نیست: سعی کنید در مسیر خانه از محل کار و پیاده روی یک توقف زودتر از اتوبوس پیاده شوید یا از پله ها بروید. در محل کار به جای آسانسور فقط کاری را پیدا کنید که از انجام آن لذت می برید – چه دوچرخه سواری، دویدن، رقصیدن یا باغبانی – و کارهای بیشتری را انجام دهید.

6. ترک سیگار

ترک سیگار احتمالاً بزرگترین قدمی است که می توانید برای بهبود سلامت خود بردارید. حدود نیمی از افراد سیگاری بر اثر بیماری های مرتبط با سیگار می میرند. اگر سیگاری طولانی مدت هستید، به طور متوسط، امید به زندگی شما حدود 10 سال کمتر از افراد غیرسیگاری است و تنها حدود نیمی از سیگاری های طولانی مدت بیش از 70 سال عمر می کنند. شما باید برای مدت طولانی تری سیگار بکشید و به دلیل سیگار کشیدن زود بمیرید. امید به زندگی در افرادی که قبل از 45 سالگی سیگار را ترک می کنند، نزدیک به افرادی است که هرگز سیگار نکشیده اند. برای افراد بالای این سن، این شکاف بیشتر می‌شود، اما سیگاری‌هایی که بالای 45 سال سن دارند، همچنان از مزایای سلامتی قابل توجهی نسبت به افرادی که به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، برخوردار هستند.

7. داروهای خود را به درستی مصرف کنید

عدم انطباق دارو – عدم مصرف به موقع داروها در دوزهای تجویز شده – یک مشکل بزرگ در بریتانیا و سایر کشورها است. اگرچه به دلایل واضح به دست آوردن حقایق سخت کمی دشوار است، تخمین زده شده است که حداقل 50 درصد از بیماران از درمان دارویی طولانی مدت پیروی نمی کنند، که منجر به کنترل ضعیف شرایط پزشکی آنها و تمام خطرات مرتبط با آن می شود. با آن. شما همیشه باید طبق دستور پزشک از داروها استفاده کنید – حتی اگر علائم شما فروکش کند.

8. دستان خود را بشویید

شستن دست‌ها یکی از مؤثرترین کمک‌هایی است که می‌توانید در سلامت عمومی انجام دهید – بعد از واکسیناسیون از نظر اثربخشی در کاهش عفونت. از آب گرم و صابون (یا ژل پاک کننده دست الکلی در صورت غیرعملی بودن) برای شستن دست ها پس از تهیه غذا، رفتن به توالت، دمیدن بینی، سرفه یا عطسه در دستان خود، پس از دست زدن به زباله های خانگی، قبل از تهیه غذا یا غذا خوردن، هنگام مراقبت از یک فرد بیمار، یا هنگام گذاشتن یا برداشتن لنزهای تماسی.

9. در آفتاب نمانید

مردم قبلاً برنزه شدن عمیق را با سلامتی مرتبط می دانستند، اما در واقع نشانه آسیب جدی پوست است. افزایش تعداد موارد سرطان پوست در بریتانیا – به ویژه در جوانان – نشان دهنده بهایی است که می توان پرداخت کرد. استفاده از تخت های برنزه کننده این خطر را بیشتر افزایش می دهد. افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، افرادی هستند که پوست روشن دارند (مخصوصاً افرادی که موهای بلوند یا قرمز با کک و مک دارند) و کسانی که در گذشته آفتاب سوخته شده اند (به ویژه با تاول، و حتی اگر این اتفاق سال ها قبل رخ داده باشد).

10. آرام باشید

همه ما هر از گاهی دچار استرس می شویم، اما استرس مزمن نه تنها برای سلامتی شما به طور کلی مضر است، بلکه می تواند حتی در زمانی که فرصت دارید، از آرامش شما جلوگیری کند. استفاده از تکنیک‌های تمدد اعصاب می‌تواند به تسکین علائم استرس و همچنین کمک به خنثی کردن موقعیت‌های استرس‌زا کمک کند، به شما این امکان را می‌دهد که کنترل احساسات خود را به دست بگیرید و سر خود را پاک کنید. همه تکنیک‌های آرام‌سازی، تکنیک‌های تنفسی را همراه با آرامش عضلانی ترکیب می‌کنند و یادگیری این مهارت‌ها ممکن است زمان بر باشد – اگر در ابتدا عجیب به نظر می‌رسد نگران نباشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا