ورزشی

بررسی محبوب‌ترین ورزش‌ها: اطلاعات جالب از تنیس تا راگبی

1. تنیس

کل طرفداران: 1 میلیارد نفر

یکی دیگر از ورزش های محبوب در سطح جهانی، تنیس اولین ورزش در لیست است که با یک تیم بازی نمی شود. در تنیس، هر مرد (یا زن) برای خودش است. در واقع، تنیس زنان در گذشته از نظر بیننده تلویزیونی از تنیس مردان پیشی گرفته است. تنیس همچنین یک نمایش معمولی در المپیک است و آن را به ورزشی تبدیل می‌کند که در سطح جهانی تماشا، شناخته شده و بازی می‌شود.

حقایق جالب:

بزرگترین رویداد تنیس، یعنی ویمبلدون، برای تامین توت فرنگی مورد نیاز خود به بیش از 24 تن توت فرنگی کنت نیاز دارد.

زنان از سال‌های پیش به طور منظم در مسابقات تنیس شرکت داشته‌اند و اولین بازیکنان زن حتی لباس‌های پوشیده می‌پوشیدند.

2. والیبال

تعداد هواداران: 900 میلیون نفر

در حالی که والیبال ممکن است به اندازه برخی دیگر از ورزش‌های این لیست پول یا بینندگان زیادی نداشته باشد، اما ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. والیبال یکی از ورزش‌های یکنواخت از نظر محبوبیت است، زیرا تقریباً هر کشوری تا حدی به آن علاقه دارد و آن را تماشا می‌کند. جالب است بدانید که والیبال در هیچ کشوری ورزش اصلی نیست، اما در این لیست بالاتر از فوتبال و بیسبال در رتبه 6 قرار دارد. این محبوبیت عمدتاً به دلیل حضور والیبال در المپیک است و به عنوان یکی از ورزش‌های پربیننده در طول بازی‌های تابستانی شناخته می‌شود.

حقایق جالب:

والیبال در سال 1964 وارد المپیک شد.

یک والیبالیست به طور متوسط ​​در هر بازی بیش از 300 بار می پرد.

3. تنیس روی میز

تعداد هواداران: 850 میلیون نفر

تنیس روی میز (یا پینگ پنگ) یکی از ورزش‌های کم‌تماشاگر و در عین حال پرطرفدار در جهان است. بیشتر بینندگان پینگ پنگ را در بازی‌های المپیک مشاهده می‌کنند و تعداد کمی به تماشای رویدادهای تلویزیونی اختصاصی می‌پردازند. جذابیت اصلی پینگ پنگ این است که هر کسی می‌تواند آن را بازی کند. این ورزش نیاز به آمادگی بدنی فوق‌العاده‌ای ندارد و یک ورزش تفریحی رایج در خانه‌ها و مراکز خرید است.

حقایق جالب:

پینگ پنگ در چین بسیار محبوب است – کسی که بیشترین مدال طلا را در المپیک دارد.

در دهه 1970، پینگ پنگ به عنوان یک ابزار دیپلماتیک بین ایالات متحده و چین مورد استفاده قرار گرفت.

4. بیس بال

تعداد هواداران: 500 میلیون نفر

بیسبال که روزگاری عنوان “سرگرمی ملی” آمریکا را به دوش می‌کشید، با وجود محبوبیت فراوان، هنوز در این لیست قرار دارد. در گذشته، بیسبال پرتماشاگرترین ورزش در آمریکا بود، اما این عنوان به فوتبال رسیده است و احتمالاً به‌زودی بسکتبال هم این جایگاه را تصاحب کند. بیسبال در ژاپن نیز بسیار محبوب است، جایی که به‌عنوان پرطرفدارترین ورزش تلویزیونی شناخته می‌شود. اگرچه تعداد پخش زنده و بینندگان رویدادهای زنده بیسبال کاهش یافته است، اما این ورزش هنوز به‌عنوان یک سرگرمی محبوب برای مخاطبان زنده باقی مانده است. این امر به این دلیل است که بازی‌های بیسبال همچنان به‌عنوان یک پدیده فرهنگی در آمریکا ادامه دارند.

حقایق جالب:

طرفداران بیش از 25500000 هات داگ در سال در بازی های بیسبال مصرف می کنند.

Eddie Gaedel کوتاه ترین بازیکن بیسبال بود که با 3.7 وارد زمین شد.

5. فوتبال

تعداد هواداران: 410 میلیون نفر

نسبت هواداران به درآمد در فوتبال آمریکایی شگفت‌انگیز است. با اینکه فوتبال آمریکایی پرتماشاگرترین ورزش در آمریکا است، در بسیاری از کشورهای جهان به‌ندرت از تلویزیون پخش می‌شود. این موضوع احتمالاً به این دلیل است که نام آن با فوتبال اروپایی همپوشانی دارد، که باعث شده این ورزش عمدتاً با یک کشور، یعنی ایالات متحده آمریکا، مرتبط باشد. با این حال، فوتبال آمریکایی طرفداران زیادی دارد و با وجود اینکه در سطح جهانی چندان پخش نمی‌شود، توانسته است درآمد باورنکردنی‌ای را ایجاد کند.

حقایق جالب:

فقط کانادایی ها و آمریکایی ها این ورزش را فوتبال می نامند.

600 گاو برای ساختن یک فوتبال به ارزش یک فصل برای NFL نیاز است.

6. راگبی

تعداد هواداران: 400 میلیون نفر

راگبی و فوتبال آمریکایی هر دو از فوتبال ریشه گرفته‌اند و از این شکاف، سه ورزش جداگانه با طرفداران گسترده به وجود آمده است. مانند فوتبال آمریکایی، راگبی در برخی مناطق به شدت محبوب است. استرالیا، نیوزیلند، فرانسه، فیجی، ساموآ و تونگا از جمله کشورهایی هستند که راگبی به طور منظم در آنها دنبال می‌شود، و استرالیا بیشترین تعداد بیننده را به خود اختصاص داده است.

حقایق جالب:

در سال 1995 ژاپن با نتیجه 145 بر 17 مغلوب نیوزلند شد و به پرگل‌ترین بازی تاریخ تبدیل شد.

در سال 2000، ایتالیا به اتحادیه راگبی پیوست و آن را از 5 کشور به 6 کشور تغییر داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا