ورزشی

10 تا از محبوب ترین ورزش های مشارکتی در جهان

اگرچه تخمین تعداد دقیق شرکت‌کنندگان در ورزش‌ها در سراسر جهان بسیار دشوار است، اما می‌توان با استفاده از تحقیقات موجود، ایده‌ای کلی درباره برخی از ورزش‌های پرمشارکت ارائه داد، اگرچه ما قدردانی می‌کنیم که این فهرست قابل بحث است.ضمنا امروز پیشنهاد می کنیم، اختلالات روحی در کودکان را بشناسید و دنبال درمان آن باشید.

1.فوتبال

چیزهای کمی می توانند به عنوان یک ورزش تماشاگر رقابت کنند و این نیز با تعداد افرادی که در این ورزش شرکت می کنند مطابقت دارد، چه در سطح پایه، چه در لیگ های 5 نفره و چه صرفاً برای سرگرمی با دوستان. در آخرین سرشماری جهانی که توسط نهاد حاکم بر ورزش فیفا انجام شد، تخمین زده شد که ۲۶۵ میلیون نفر به همراه بیش از ۵ میلیون داور به این ورزش مشغول هستند که معادل ۴ درصد از جمعیت جهان است.آموزش شنا برای کودک

2.بدمینتون

ممکن است برای برخی افراد تعجب آور باشد که بدمینتون در بین 10 ورزش برتر جهان قرار دارد. اما بدمینتون یک ورزش داخلی بسیار محبوب است که به طور منظم توسط حدود 220 میلیون نفر در سراسر جهان انجام می شود. این بازی به ویژه در آسیا محبوب است، با بسیاری از بهترین بازیکنانی که تا به حال به این بازی زینت بخشیده اند که از این قاره می آیند.

3.هاکی روی چمن

این ورزش سریع توسط مردان و زنان در بیش از 100 کشور در 5 قاره در سراسر جهان انجام می شود. هاکی روی چمن که یکی از محبوب ترین ورزش های المپیک است، یک ورزش بسیار فنی است که توسط 10 بازیکن بیرون زمین به اضافه یک دروازه بان بازی می شود و قوانین آن با انواع هاکی روی یخ در این ورزش متفاوت است.

4.والیبال

والیبال که منشأ آن آمریکاست، دارای رقم قابل توجه مشارکت جهانی تخمینی 998 میلیون نفر است. نسخه‌های داخلی و خارجی این ورزش در سرتاسر جهان انجام می‌شود و بیش از 220 فدراسیون ملی وابسته به سازمان جهانی والیبال، FIVB، ثبت شده‌اند.

5.بسکتبال

فدراسیون انجمن های بین المللی بسکتبال (FIBA) تخمین می زند که حداقل 450 میلیون نفر در سراسر جهان به این ورزش می پردازند، چه به صورت تفریحی و چه از طریق مسابقات ساختاریافته. چهره‌های افسانه‌ای در دنیای بسکتبال مانند مایکل جردن و کوبی برایانت، از ریشه آمریکایی‌اش به افزایش محبوبیت جهانی این ورزش کمک کرده‌اند.

6.تنیس

طبق رتبه بندی Topend Sports، تنیس که به طور گسترده به عنوان محبوب ترین ورزش انفرادی در جهان شناخته می شود، توسط تعداد تخمینی 60 میلیون مرد و زن در سراسر جهان بازی می شود. نسخه دو نفره این ورزش نیز در سراسر جهان بسیار محبوب است، به همین دلیل است که در این لیست 10 ورزش پربازدید قرار می گیرد.

7.کریکت

اکثر شرکت کنندگان این ورزش از استرالیا، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی و بریتانیا هستند، اما کریکت در کشورهای دیگر در سراسر جهان نیز رو به افزایش است. شورای بین المللی کریکت (ICC) تشخیص داد که 125 کشور در سراسر جهان این ورزش را انجام می دهند.

8.تنیس روی میز

این ورزش سرپوشیده با ادغام در مدارس، باشگاه‌های اجتماعی و مراکز ورزشی در سراسر جهان، در طول سال‌ها بیشتر و بیشتر محبوب شده است. رتبه بندی Topend Sports همچنین 300 میلیون نفر در سراسر جهان در تنیس روی میز شرکت می کنند.

9.بیسبال

بیسبال از نظر تاریخی در آمریکا بیش از هر جای دیگری در جهان محبوبیت داشت، اما این ورزش اکنون در کشورهای دیگر مانند ژاپن به طور فزاینده ای محبوب شده است. سافت بال نسخه زنانه این بازی است و طبق تخمین کنفدراسیون جهانی بیسبال سافت بال (WBSC) 65 میلیون نفر در بیش از 140 کشور بیسبال یا سافت بال بازی می کنند.

10.گلف

شاید یکی از محبوب ترین سرگرمی ها در جهان، به گفته Golf Today، 60 میلیون نفر در سراسر جهان به طور منظم در این ورزش شرکت می کنند. تعریف بازی منظم گلف در این ارقام معادل شرکت در یک دور گلف در سال یا استفاده از امکاناتی مانند محدوده رانندگی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا