ورزشی

آشنایی با فوتبال: اصول، قوانین، و ساختار لیگ ملی

فوتبال چیست؟

بازی فوتبال یک ورزش تیمی است که در یک زمین مستطیل شکل، بازی میشود. هدف از این بازی این است که توپ مخصوص فوتبال را با دویدن و پاس دان به هم تیمی ها به دروازه و فوتبال را به منطقه ی آخر در زمین تیم مقابل برسانیم. این بازی قانون و موقعیت های گوناگونی دارد، در این مقاله سعی شده است که اصول اولیه این بازی برای کسانی که علاقه مند هستند ولی آشنایی کاملی در مورد آن ندارند، مطالبی توضیح داده شود.

قوانین فوتبال چیست؟

در اینجا یک خلاصه اولیه از نحوه عملکرد یک بازی فوتبال است.

  • گلزنی توسط تیم در حمله انجام می شود. هدف آنها رساندن توپ به منطقه انتهایی حریف است. این کار با دویدن یا پاس دادن توپ در زمین انجام می شود.
  • تیم هجومی دارای 4 نقطه پایین برای حرکت دادن توپ 10 یارد به جلو است. داون در اصل تلاشی برای حرکت دادن توپ به جلو است. اگر تیمی نتواند 10 یاردی بعد از چهار نزول پیشروی کند، توپ به تیم مقابل داده می شود. (توجه داشته باشید که CFL فقط از سه داون استفاده می کند.)
  • در پایین چهارم، یک تیم این گزینه را دارد که یک گل میدانی یا پونت بزند. یک گل میدانی معمولا در فاصله 40 یاردی انجام می شود.
  • یک بازی به چهار کوارتر تقسیم می شود که هر یک 15 دقیقه طول می کشد. بین کوارتر دوم و سوم یک وقت استراحت وجود دارد.
  • یک بازی معمولاً با ورق زدن سکه بین کاپیتان های تیم آغاز می شود. هر کسی که برنده ورق زدن سکه باشد، شروع به بازی یا دریافت شروع بازی می کند. در شروع نیمه دوم به تیم دیگر نیز همین انتخاب داده می شود.

اطلاعات پایه فوتبال

زمان: بازی های فوتبال به دو نیمه یا چهار چهارم تقسیم می شوند. ساعت همیشه کار نمی کند. برای تایم اوت ها و بین نمایش های خاص متوقف می شود.

در دبیرستان، هر ربع 12 دقیقه است.

در کالج و NFL، هر سه ماهه 15 دقیقه است.

ابعاد: طول زمین 100 یارد (300 فوت) و عرض آن 53 1/3 یارد (160 فوت) است.

در هر انتهای میدان یک ناحیه انتهایی وجود دارد. این منطقه از هر طرف 10 یارد دیگر زمین را گسترش می دهد.

فیلد گل: در مرکز انتهای ناحیه انتهایی، هدف میدان قرار دارد. پایین دروازه زمین 10 فوت ارتفاع دارد.

موقعیت زمین: جایی که حمله با توپ شروع می شود تعیین می کند که آنها چقدر باید برای گلزنی پیش بروند. موقعیت خوب زمین می تواند به معنای تفاوت بین گلزنی یا عدم امتیاز باشد. بسیاری از اوقات تیمی که در طول بازی بهترین موقعیت زمینی را داشته باشد برنده می شود.

شماره های پیراهن: هر بازیکن یک شماره روی پیراهن خود دارد. در NFL، موقعیت های خاص باید دارای یک عدد در محدوده مشخصی باشند.

1-9: مدافع، ضربه زننده، ضربه زننده

10–19: مدافع حریف، دریافت کننده پهن، ضربه زننده، ضربه زننده

20–29: دویدن به عقب، کرنر، ایمنی

30–39: دویدن به عقب، کرنر، ایمنی

40–49: دویدن به عقب، انتهای محکم، عقب گوشه، ایمنی

50–59: خط حمله، خط دفاعی، مدافع خط

60–69: خط حمله، خط دفاع

70–79: خط حمله، خط دفاع

80–89: گیرنده عریض، انتهای محکم

90–99: خط دفاعی، مدافع خط

لیگ ملی فوتبال چگونه برگزار می شود؟

در این قسمت از مقاله، خلاصه ای از نحوه ساختار NFL  و همچنین نحوه انجام فصل ها توضیح داده شده است:

  • NFL را 32 تیم تشکیل داده است، لیگ ها به دو کنفرانس ملی فوتبال و کنفرانس فوتبال آمریکا تقسیم بندی میشوند، هر کدام از انی کنفرانس ها از 16 تیم تشکیل شده است.
  • هر کنفرانس از چهار بخش (شرق، شمال، جنوب و غرب) تشکیل شده است. در هر بخش چهار تیم وجود دارد.
  • پس از 16 هفته فصل عادی، تیم برتر هر دسته به مرحله پلی آف می رود. آنها یک تا چهار کاشته خواهند شد. دو تیم برتر در دور اول خداحافظی می‌کنند و راهی مرحله پلی‌آف می‌شوند.
  • پس از قرار گرفتن برندگان بخش، دو تیم برتر بعدی کنفرانس به عنوان وایلد کارت انتخاب خواهند شد. این دو تیم با برندگان بخش سوم و چهارم به رقابت خواهند پرداخت.
  • برندگان مرحله اول پلی آف به مصاف تیم های اول و دوم مرحله پلی آف می روند. برندگان این دور سپس در بازی قهرمانی کنفرانس به رقابت خواهند پرداخت.
  • سپس قهرمانان NFC و قهرمانان AFC در Super Bowl به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا