روانشناسی

5 راهکار جامع برای ساخت ویدیوهای موفق در یوتیوب

یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان، قدرت زیادی در بازار محتوای ویدیویی دارد. برندها از این پلت فرم برای تعامل با مصرف کنندگان، تولید محتوای ارزش افزوده، تبلیغ محصولات و خدمات خود و ایجاد شناخت برند استفاده می کنند. اما اگر در بازاریابی ویدیویی تازه کار هستید، ممکن است در وهله اول از خود بپرسید که چگونه یک ویدیوی YouTube بسازید. یا اگر قبلاً در یوتیوب سر و صدا کرده اید، ممکن است به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد ویدیوی خود باشید. در هر صورت، شما به جای مناسب آمده اید.

1. تحقیقات رقبا را انجام دهید

بهترین مکان برای شروع در هنگام یادگیری نحوه ساخت یک ویدیوی YouTube با کمی تحقیق رقابتی است. نگاهی به نحوه استفاده رقبا از محتوای ویدیویی در استراتژی بازاریابی خود بیندازید و از آنها به عنوان منبع الهام هنگام تولید محتوا استفاده کنید. همچنین می توانید شکاف های محتوایی آنها را پیدا کنید و آنها را با محتوای خود پر کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که بزرگترین رقیب شما سوالات متداول ویدیویی ندارد، این می تواند راهی عالی برای برجسته شدن و ارزش افزوده برای مشتریان بالقوه شما باشد.

برای شروع، فهرستی از رقبای خود ایجاد کنید و سپس کانال های یوتیوب آنها را بررسی کنید. به این نگاه کنید که کدام یک از ویدیوهای آنها بیشترین بازدید و نظر را دارد تا ببینید مخاطب هدف شما با چه چیزی درگیر است. همانطور که آنها را مرور می کنید، ببینید آیا موضوعاتی وجود دارد که می توانید از آنها بیاموزید – الگوهایی که محبوب ترین ویدیوها را متحد می کنند، موضوعاتی که جذابیت زیادی ندارند و غیره. این فرآیند به شما کمک می کند قبل از سرمایه گذاری منابع برای ایجاد محتوای خود، درک کنید که چه چیزی با مخاطبان شما طنین انداز می شود.

2. تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

تحقیق کلمات کلیدی یوتیوب یک تاکتیک SEO است که می توانید از آن برای یافتن بهترین عبارات جستجو برای گنجاندن در محتوای ویدیوی خود استفاده کنید. به سادگی افزودن عبارات جستجو شده عمدی به عنوان ویدیو و توضیحات متا می تواند عملکرد ویدیوی شما را به شدت بهبود بخشد.

می توانید با ایجاد برخی فرضیات در مورد آنچه که مخاطبان شما به دنبال آن هستند شروع کنید. به عنوان مثال، یک شرکت عرشه ممکن است از قبل بداند که مردم عبارت “تعمیر عرشه DIY” یا “چگونه عرشه را نگه دارید” جستجو می کنند. با جستجوی این عبارات در یوتیوب، کمی تحقیق کنید. اگر ویدیوهایی از رقبای خود می بینید، می دانید که در مسیر درستی هستید. همانطور که آنها را مرور می کنید، ببینید که آیا آنها بازدیدهای زیادی دارند، کیفیت بالایی دارند و به سوال پاسخ مناسب دهید. این به شما کمک می کند تا ببینید در کجا فرصت هایی برای ایجاد محتوای بهتری وجود دارد که می تواند در جستجوی کاربران رتبه بالاتری داشته باشد. شما می توانید با استفاده از ابزار کلمات کلیدی آنلاین تحقیقات پیچیده تری را برای کلمات کلیدی انجام دهید. ما موارد دلخواه خود را در پست خود گردآوری کرده ایم: 9 بهترین ابزار کلیدواژه YouTube.

همانطور که عبارات جستجوی خود را وارد می کنید، یک کپی مکتوب از رونوشت ویدیوی خود را در توضیحات در نظر بگیرید تا امکان نمایش در نتایج جستجو را به حداکثر برسانید. برای اطلاعات بیشتر در مورد SEO ویدیو، پست ما را بررسی کنید SEO Video: The Ultimate Guide.

3. لحن منسجمی ایجاد کنید

دلیلی وجود دارد که چرا فیلم ها در ژانرها طبقه بندی می شوند. این را تصور کنید: در حال تماشای یک فیلم ترسناک هستید و در انتظار لحظه‌ی خون‌ریزی بعدی، لبه صندلی خود هستید. اما همانطور که انتظار دارید یک صحنه دراماتیک و وحشتناک رخ دهد، فیلم یک چرخش کمدی به خود می گیرد. ناگهان در حال تماشای دو شخصیت در حال تبادل دیالوگ های خنده دار هستید و هیجان کاملاً از بین می رود. در مورد یک قاتل خلق صحبت کنید. همین اتفاق در ویدیوهای بازاریابی نیز می تواند رخ دهد.

همانطور که ویدیوی خود را در نظر می گیرید، به حال و هوای کلی قطعه ای که می سازید فکر کنید، و اینکه چگونه همه عناصر ویدیو – موسیقی، نور، صداگذاری، حتی ترکیب رنگ – کنار هم جمع می شوند تا آن حالت را ایجاد کنند و برند شما را منعکس کنند. مطمئن شوید که لحن ویدیوی شما در کل یکنواخت باشد و هدف کلی شما را منعکس کند. شما می توانید این فرآیند را با طوفان فکری فهرستی از کلمات برای هدایت فرآیند خود شروع کنید. ممکن است بخواهید ویدیویی ایجاد کنید که انگیزه‌بخش و الهام‌بخش باشد، ویدیویی جدی و اشک‌آور، یا ویدیویی با اکتان بالا و سریع. به هر جهتی که انتخاب می‌کنید، قبل از جمع‌آوری فیلم، آن را مشخص کنید تا ویدیوی شما حالتی را که می‌خواهید ایجاد کنید منعکس کند.

4. مکان را جستجو کنید

اگر در محل فیلمبرداری می کنید، به عنوان مثال در دفتر یا خانه خود، جستجوی مکان می تواند کار بسیار آسانی باشد. به سادگی دوربین خود را در مکان های مختلف تنظیم کنید تا بهترین نقطه فیزیکی را برای عکاسی خود پیدا کنید. همانطور که گزینه‌ها را پیش‌نمایش می‌کنید، آنچه در پس‌زمینه عکس وجود دارد و نورپردازی را در نظر بگیرید تا مکان بهینه را پیدا کنید – اما در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت کنید.

اگر خارج از سایت عکاسی می کنید، به خودتان زمان زیادی بدهید تا مکان مناسب را پیدا کنید. در نظر بگیرید که آیا بسته به تنظیمات تجهیزات خود، نحوه تأثیر نور طبیعی بر عکس در آن زمان از روز و شلوغی مکان، نیاز به دسترسی به برق دارید یا خیر. حتماً در روز هفته و ساعتی از روز که قصد عکاسی دارید، جستجو کنید تا اطلاعات کافی در مورد موقعیت مکانی خود جمع آوری کنید. برای مثال، اگر در یک پارک محلی در حال فیلمبرداری در فضای باز هستید، ممکن است بخواهید فیلمبرداری خود را در ساعات مدرسه برنامه ریزی کنید تا جایی برای خود داشته باشید. در نهایت، برخی از مکان‌ها برای جمع‌آوری فیلم نیاز به مجوز دارند، بنابراین اگر از کسب‌وکار شخص دیگری یا یک مرکز عمومی استفاده می‌کنید، حتماً تحقیق کنید و اجازه بخواهید.

5. نکات فنی

برای ساخت ویدیوهای یوتیوب، لازم است از نظر فنی کامپیوتر خود را به شکلی مدیریت کنید که مشکلاتی مانند مصرف بیش از حد اینترنت یا ریسک‌های امنیتی نداشته باشید. در ادامه، نکاتی فنی که می‌تواند در ساخت ویدیوهای یوتیوب مفید باشد، ذکر شده است:

1. جلوگیری از مصرف اینترنت در ویندوز

  • غیرفعال کردن آپدیت‌های خودکار ویندوز: این کار باعث کاهش مصرف اینترنت می‌شود. در تنظیمات ویندوز به بخش “Windows Update” بروید و آپدیت‌های خودکار را غیرفعال کنید یا برنامه‌ریزی کنید تا در زمان‌های مشخصی انجام شوند.
  • غیرفعال کردن برنامه‌های غیرضروری پس‌زمینه: برخی برنامه‌ها در پس‌زمینه به‌روزرسانی می‌شوند یا داده‌ها را منتقل می‌کنند. در تنظیمات “Task Manager” می‌توانید برنامه‌های غیرضروری را غیرفعال کنید.
  • استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت مصرف اینترنت: نرم‌افزارهایی مانند “NetLimiter” می‌توانند به شما کمک کنند که مصرف اینترنت هر برنامه را کنترل کنید.

2.  جلوگیری از هک وای فای

  • استفاده از رمزگذاری WPA2/WPA3: اطمینان حاصل کنید که شبکه وای‌فای شما از یکی از این روش‌های رمزگذاری استفاده می‌کند.
  • تغییر رمز عبور پیش‌فرض روتر: رمز عبور روتر خود را به یک رمز قوی تغییر دهید.
  • پنهان کردن SSID: با این کار، شبکه شما در لیست شبکه‌های وای‌فای قابل مشاهده نیست، که می‌تواند امنیت را افزایش دهد.
  • استفاده از فایروال: برخی روترها دارای فایروال داخلی هستند. اطمینان حاصل کنید که این ویژگی فعال است.

3. حفظ عملکرد خوب کامپیوتر

  • پاک کردن فایل‌های غیرضروری: فایل‌های غیرضروری را پاک کنید تا فضای ذخیره‌سازی آزاد شود و سرعت کامپیوتر افزایش یابد.
  • به‌روزرسانی درایورها و نرم‌افزارها: اطمینان حاصل کنید که درایورها و نرم‌افزارهای اصلی شما به‌روز هستند.
  • استفاده از آنتی‌ویروس قابل اعتماد: برای جلوگیری از بدافزارها و تهدیدهای امنیتی، یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس قابل اعتماد نصب کنید.

4. تنظیمات ویدیو برای یوتیوب

  • استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو حرفه‌ای: نرم‌افزارهایی مانند Adobe Premiere Pro یا DaVinci Resolve گزینه‌های خوبی هستند.
  • تنظیمات رزولوشن و فریم‌ریت: برای یوتیوب، معمولاً ویدیوهایی با رزولوشن 1080p و فریم‌ریت 30fps یا 60fps توصیه می‌شوند.
  • استفاده از میکروفون با کیفیت بالا: صدای خوب به اندازه تصویر مهم است. یک میکروفون با کیفیت برای ضبط صدا تهیه کنید.

این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا از نظر فنی، برای ساخت ویدیوهای یوتیوب آماده شوید و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا